ממצאי ביניים

'מודרנה': החיסון נגד קורונה יעיל ב-94.5%

חברת התרופות עימה חתמה ישראל הסכם מראש, הודיעה היום כי אחרי חיסון 30,000 מתנדבים ובהתבסס על ממצאי הביניים, החיסון שלה יעיל: 'יכול לעצור את קוביד-19' (קורונה)

(צילום: שאטרסטוק)

חברת מודרנה, לה הסכם חתום מראש מול מדינת ישראל, הודיעה היום (שני) כי החיסון שפיתחה נגד הקורונה יעיל ב-94.5 אחוז.

ההצהרה - בהתבסס על ממצאי הביניים של השלב השלישי בניסוי הקליני, אחרי חיסונן של 30,000 מתנדבים. התוצאות יובילו ככל הנראה לאישור חירום של החיסון.

מחצית מהנסיינים, קיבלו את החיסון לקורונה ומחציתם קיבלו חיסון דמה, ללא שיידעו מי קיבל ואיזה חיסון. 95 מהם חלו, וכאשר פתחו את המעטפות התברר כי 90 מתוך החולים קיבלו חיסון דמה, ורק 5 קיבלו את החיסון נגד הקורונה.

התוצאות, מלמדות על כך כי החיסון יעיל ומונע הידבקות בנגיף הקורונה. "הולך להיות לנו חיסון שיכול לעצור את קוביד-19", אמר נשיא החברה, סטיבן הוג.

סטפן באנקל, מנכ"ל מודרנה אמר כי "ניתוח ביניים ממחקר שלב 3 שלנו נתן לנו את האימות הקליני הראשון לפיו החיסון שלנו יכול למנוע את מחלת הקורונה, וגם למנוע מחלה קשה".

לפני שבוע, הודיעה חברת פייזר כי החיסון שפיתחו נגד נגיף הקורונה יעיל ב-90% מהמקרים שנבחנו.

ישראל מיהרה לחתום על פייזר לקבלת מיליוני חיסונים, ובעקבות ההסכם גם עם מודרנה, עולה כעת הסיכוי כי יהיה מלאי מספק של חיסונים בארץ, כבר במהלך השנה הקרובה.

בישראל בינתיים, מרוצים יותר מהחיסון של מודרנה ומברכים עליו. גורמים במערכת הבריאות מסרו בתגובה כי "ישראל כבר ערוכה לחיסונים כמו של מודרנה - קל יותר לשנע אותם מאשר החיסון של פייזר".

מהפן הכלכלי, בדיוק כמו אחרי ההודעה של חברת פייזר, גם כאן הבורסות מגיבות בחיוב ובעליות שערים. עוד לפני פתיחת המסחר, המניה של מודרנה עולה ב-14%, והמדדים המובילים בעולם רשמו אף הם עליות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר