למרות הבטחת אוחנה

"יטופל במלוא החומרה"? דין משמעתי בלבד לשוטר האלים

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה כתב עליו כי הוא "יטופל במלוא חומרת הדין, ואדווח על התוצאה", אלא שבתום חקירת מח"ש הוחלט להעמיד רק לדין משמעתי את השוטר שתועד מטיח חרדי לכביש (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ההפלה לכביש (צילום: מתוך @ariel_elharar_ בטוויטר)

פרסום ראשון: שוטר מג"ב, שתועד כשהוא דוחף ומפיל צלם חרדי באחת ההפגנות הסוערות נגד הסגר על השכונות החרדיות בירושלים, סיים את "עונשו" בהעמדה לדין משמעתי בלבד.

המקרה התרחש בצומת שמגר בירושלים, לצד מחסומי המשטרה שהוצבו כדי לאכוף את הסגר על שכונת רוממה רבתי. במהלך הפגנת התושבים, שוטר נתקל במכוון בצלם חרדי שתיעד את המהומה, וזה נפל על הכביש בעוצמה.

מהמידע שהגיע כעת ל'כיכר השבת' עולה, כי לאחר השעייתו הראשונית מתפקידו והגינוי הרשמי שהוציאה לו דוברות המשטרה, החקירה שנפתחה בענין במחלקה לחקירות שוטרים הסתיימה בהחלטה על העונש הקל של דין משמעתי.

כזכור, לאחר שסרטון הפלת הצלם לכביש פורסם, שיתף אותו השר לביטחון פנים אמיר אוחנה וכתב: "השוטר אותר, ויטופל במלוא חומרת הדין. אדווח על התוצאה".

אך מתברר, כאמור, כי מילים לחוד ומעשים לחוד, ולמרות שבהחלטה הראשונית על השעיית השוטר היו מעורבים בכירים במשטרה, מפקד מג"ב ניצב יעקב שבתאי ומפקד מג"ב ירושלים עימאד חסן, המקרה הסתיים - מצד מח"ש - בעונש מגוחך.

עם זאת, יודגש, כי המקרה עדיין בטיפול מחלקת המשמעת של המשטרה, והיא זו שתקבע את הענישה הסופית, כאשר בידי מג"ב עדיין האפשרות להשעות את השוטר לחלוטין מעבודתו.

הבטחת אוחנה, שלא קוימה

יצוין, כי ממשטרת ישראל נמסר אז ל'כיכר השבת', בתגובה להתנהגות השוטר: "התיעוד מההפגנה בירושלים בו נראה לוחם מג"ב רץ ומפיל אזרח הועבר כבר אמש לבדיקת מח"ש. עם קבלת ממצאי בדיקת מח"ש תתקבל החלטה משמעתית בעינינו. בשלב זה ועד קבלת ההחלטה הורחק הלוחם מכל פעילות מבצעית".

"מדובר בהפגנה בה השתתפו מאות מתפרעים שהשליכו חפצים וירו זיקוקים לעבר השוטרים כתוצאה מכך נפצעו 3 לוחמי מג"ב באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי. לצד זה אנו רואים בחומרה כל מקרה של אלימות כלפי אזרחים שנוגדת את נהלי השימוש בכוח ומטפלים באופן יסודי בכל מקרה שמובא לידיעתנו", הוסיפו במשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר