אלו ההקלות

מרכזי קניות וחזרה ללימודים: החלטות השרים בקבינט הקורונה

לאחר דיון ממושך וארוך, קבינט הקורונה החליט על שורה של הקלות חדשות, ביניהן; פתיחת מרכזי הקניות וחזרה ללימודי הכיתות הגבוהות ביישובים המוגדרים ירוקים • ההחלטות (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו בחזרה לבתי ספר (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

מקדם ההדבקה גבוה מ-1, אבל ועדת השרים לקורונה החליטה היום (שני), לאחר דיון ממושך שנמשך אתמול והיום, להחליט על הקלות נוספות ולהמשיך את מתווה היציאה מהסגר.

השרים החליטו כי ממחר, יפתחו מרכזי הקניות הפתוחים, כגון "ביג", וכי נציגים ממשרדי הבריאות, האוצר והכלכלה יגבשו מתווה שיביא לפתיחת הקניונים.

גם השבתת החינוך, שהובילה לזעם ציבורי רב, התמעטה כאשר בשבוע הבא תלמידי כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב יחזרו לספסלי הלימודים ביישובים ירוקים וצהובים.

מנגד קבעה הוועדה כי יש להרחיב ולייעל את השימוש בהכרזה על "אזורים מוגבלים", כחלק מהשמירה על תוכנית הרמזור שרקם הממונה היוצא גמזו.

ביישובים אדומים תבוצע אכיפה מחמירה גם על תנועת אנשים מהיישובים ואליהם. בנוסף, כדי למנוע הפיכת יישובים כתומים לאדומים, הוחלט לקדם את מתווה הסגר הלילי, כצעד מונע תחלואה.

בהודעה שפרסם משרד ראש הממשלה נכתב כי השרים ציינו שכל צעדי ההקלות תלויים במצב התחלואה: "אילו נראה עלייה משמעותית בתחלואה - תבוטלנה הקלות".

מוקדם יותר הערב חשף רה"מ נתניהו בהקשר של החיסונים מפני הנגיף: "שוחחתי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על האפשרות לרכוש את החיסון ספוטניק 5".

"אך מקדם ההדבקה עולה", התריע ראש הממשלה. "ואנחנו מוכרחים להוריד אותו חזרה. אסור שנפעל בחיפזון. אם נהיה פזיזים, אנו עלולים להגיע למצב שיפגע גם בבריאות וגם בכלכלה".

לדבריו, "צריכים עוד צעדים להוריד את התחלואה. ואם נראה עלייה בתחלואה, כל סעיף בהקלות עלול להתבטל".

נתניהו הסביר את הסגרים שבדרך: 'צריכים להוריד תחלואה' (צילום: לע"מ.)

במענה לשאלה אם הוא רואה את מימוש העלאת הקנסות, השיב נתניהו: "כן. זו תהיה משימה קשה בכנסת, אבל אני בטוח שנצליח להעביר אותה כי זה חיוני".

"זה גליצ'ים בבירוקרטיה", כינה ראש הממשלה את המחדל המשפטי שלא יאפשר לממש את הקנסות, "אני נחוש להעביר את הקנסות האלו. זה קשה, אבל אעשה את המאמץ".

בהמשך התייחס נתניהו לביקורת הקשה שמתחה עליו אתמול המשנה ליועמ"ש הפורשת, דינה זילבר, ואמר: "זה גילה אופי וניחוח פוליטי, וזה לא בסדר. יש בלבול בבכורה בין הדרג הפוליטי לבין הדרג המקצועי. צריך שיהיה איזון, אבל לא שהפקידות תהיה אדון על כל הארץ. בדמוקרטיה, מי שקובע את המדיניות זו רק הממשלה".

ולסיום, באשר לתוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב, הודיע ראש הממשלה: "בזמן הקרוב ביותר אשוחח עם ג'ו ביידן, שאמור להתמנות להיות הנשיא הבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר