הבחירות בארה"ב

ביידן: אם השלטון לא יועבר יהיו הרבה מתים

תוצאות הבחירות עדיין מעוררות סערה בארה"ב, וג'ו ביידן מאיים כי אם מושכות השלטון לא יועברו לידיו בצורה מסודרת אנשים רבים ימותו מנגיף הקורונה שמשתולל בארה"ב (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: הקמפיין של ביידן)

לנוכח המחלוקת בארה"ב בנוגע למנצח בבחירות לנשיאות שהתקיימו לפני שבועיים וחוסר שיתוף הפעולה בין אנשי טראמפ לאנשי ביידן להעברת מושכות השלטון מאיים ביידן כי במידה והעברת השלטון לא תתקיים בצורה מסודרת, אנשים רבים ימותו מנגיף הקורונה.

ביידן אמר את הדברים בנאום שנשא בווילמינגטון לאחר שנפגש עם ראשי האיגודים וטען כי ראשי הקהילה העסקית והאיגודים הביעו נכונות לעבוד יחד עמו כדי לשקם את הכלכלה שספגה מכה קשה מהקורונה, אך קודם יש להשתלט על הנגיף, דבר שעדיין רחוק מלקרות בארה"ב.

עד עתה מתו בארה"ב למעלה מ-246 אלף בני אדם מנגיף הקורונה, והחורף שעומד בפתחנו מעלה חשש לעלייה גדולה במספר הקרבנות. למעלה מ-11 מיליון נדבקו בארה"ב בנגיף.

ביידן כינה את סירובו של טראמפ להתחיל בהעברת השלטון - "מביך" והבטיח פעם נוספת כי זה לא יפגע בשלטונו, שאמור להתחיל ב-20 בינואר. הדמוקרטים מנסים להתעלם כרגע הנושא המשפטי שעדיין לא הוחלט סופית.

ביידן אמר, כי בהתאם להבטחות הבחירות שלו הוא יעלה את המיסים לתאגידים הגדולים וכי הוא מתכוון ליצור לראשונה שכר מינימום בארה"ב. ביידן הוסיף כי הממשל שלו לא יעניק חוזים לחברות שלא ייצרו בארה"ב ולמעשה יפגעו במקומות העבודה בארצו.

הוא התייחס גם לנושא החיסונים והצהיר כי הוא אינו חושש להתחסן בהם ואמר כי הם נראים מוכנים לשימוש.

על פי רשתות התקשורת בארה"ב, ביידן גבר על טראמפ עם 306 אלקטורים לעומת 232 אלקטורים - אותו הפער שהיה בידי טראמפ בשנת 2016. ביידן גם קיבל בספירה הארצית לפחות חמישה וחצי מיליון קולות יותר, הפרש של כ-3.6%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר