לא שעה לאזהרות

שבע שנות מאסר ליהודי שסייע לחמאס

למרות שהוזהר מראש על ידי משרד הביטחון, כי הסוחר העזתי לו הוא מספק ברזל, מקורב לארגון הטרור השולט ברצועה, המשיך מיכאל פרץ במעשיו - בגינם הוא נשלח כעת לכלא (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מעבר סחורות לעזה. אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

בבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגזר היום (שלישי) עונשו של מיכאל פרץ, תושב עוטף עזה שסייע לחמאס. לפי ההחלטה, הוא יישלח לרצות שבע שנות מאסר בכלא.

בהרשעתו של פרץ נכתב, כי הוא הבריח סחורה לרצועה באמצעות סוחרים מקומיים, בהם גורם הקשור עם ארגון הטרור חמאס. בגין מעשיו אלו, הוא גם ייאלץ לשלם קנס של 200 אלף שקלים.

מיכאל פרץ, המתגורר במושב מבטחים, הורשע בחודש מאי האחרון באספקת מוצרי ברזל לעזה, בתקופה שבין סוף שנת 2013 לתחילת שנת 2015, זאת למרות שהוזהר על ידי משרד הביטחון להפסיק את קשריו אלו עם הסוחר הקשור לחמאס.

במקום לציית להוראה, בחר פרץ להמשיך לסחור בדרכים עקיפות עם אותו סוחר עזתי, בין היתר בכך שהערים על מתאם פעולות צה"ל בשטחים המתפעל את המעברים, באמצעות הסוואת הציוד בדרכים שונות.

העבירות בהן הרשיעו אותו השופטים נתן זלוצ'ובר, יעל רז לוי ושלמה פרידלנדר, הן מגע עם סוכן זר, איסור פעולה ברכוש טרור, קשירת קשר לפשע וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

"גם אם נאמץ את הגישה המקלה עם הנאשם כי לא התכוון לפגוע בביטחון המדינה", נכתב בנימוקי גזר הדין, "עדיין הוא עשה מעשה שיש בו כדי לפגוע בביטחון המדינה".

מעבר לכך, פרץ הורשע גם בעבירות מס, הלבנת הון והונאת נושים, משום שלא דיווח על הכנסות בגובה מיליוני שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר