'תנמק בתוך חודש'

החתימה על הסדר ניגוד העניינים: בג"ץ הוציא צו על תנאי נגד נתניהו

שופטי בית המשפט העליון קובעים, כי על ראש הממשלה נתניהו לשגר להם במהלך החודש הקרוב את הסבריו מדוע הוא כופר בסמכות היועמ"ש לחייב אותו לחתום על הסדר ניגוד העניינים (חוק)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
נתניהו, בפתח משפטו (צילום ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

בג"ץ מאלץ היום (שלישי) בצו על תנאי, את ראש הממשלה נתניהו, לנמק מדוע דעתו של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט בענין הסדר ניגוד העניינים, אינה מחייבת אותו כדבריו.

בהמשך לדיון שהתקיים בנושא ביום חמישי, בו כתבו פרקליטי נתניהו כי הוא כופר בחלקים מההסכם אותם הציג מנדלבליט כמחייבים, שופטי בית המשפט העליון קובעים כעת כי ראש הממשלה ישגר להם את הסבריו לכך במהלך החודש הקרוב.

במקביל, גם היועמ"ש מנדלבליט התבקש על ידי בג"ץ לנמק מדוע לא לקבל את טענות נתניהו נגד המגבלות שהוא מבקש להטיל עליו.

מנדלבליט, בהודעה על הגשת כתב האישום נגד נתניהו

הסדר ניגוד העניינים המדובר עוסק, כזכור, באפשרות של נתניהו להחליט על מינויי בכירים בשירות הציבורי, בדגש על אלו שיש לתפקידם זיקה ישירה או עקיפה על מערכת אכיפת החוק, בה מטופלים האישומים שהוגשו נגדו.

בשבוע שעבר שינה אביחי מנדלבליט את גישתו בנושא. אם תחילה הוא ביקש למחוק את העתירה שהגישה בענין זה התנועה לאיכות השלטון, הרי שבעקבות עמדתו הנוקשה של נתניהו, בחר היועמ"ש להצטרף לעמדת העותרים כי במידה ונתניהו לא יקבל את הסדר ניגוד העניינים יש להוציא צו על תנאי נגדו - עמדה שכאמור מאומצת כעת על ידי בג"ץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר