אנטישמיות גואה

ה-FBI: כ-60% מפשעי השנאה - נגד יהודים

נתונים חמורים: רק כ-2% מאזרחי ארצות הברית הם יהודים, אך הם סופגים את רוב המתקפות המוגדרות כ'פשעי שנאה', כולל התקפות מילוליות, פגיעות ברכוש ואלימות פיזית (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
צעירים מיידים ביצים על אם וילד חרדים (צילום: מצלמות אבטחה, השומרים)

נתון מזעזע, החושף אור על האנטישמיות הגואה בארה"ב, דווח ביממה האחרונה על ידי ה-FBI, בדוח הסוקר את מספר האירועים המוגדרים כ'פשע שנאה' במהלך השנה הלועזית 2019.

למרות שיהודי ארצות הברית מהווים בסך הכל כ-2% מסך האזרחים במדינה, הם ספגו את מרבית התקריות האלימות שהוגדר כפשע שנאה.

60.2% (!) מבין אלפי האירועים האלימים הופנו כלפי יהודים. לשם השוואה: 13.2% מהמתקפות היו נגד מוסלמים, 3.8% נגד נוצרים, והשאר נגד קבוצות דתיות שונות, עם אחוזים בודדים.

מדובר בנתונים מדאיגים המלמדים על הכמות הגדולה של התקריות האנטישמיות, החל מהתקפות מילוליות, דרך נזקי רכוש ועד להתקפות פיזיות. מרבית האירועים, כלל לא מדווחים על ידי התקשורת.

כך, נרשמו 953 תקריות אנטישמיות נגד יהודים בארה"ב במהלך שנת 2019, עליה של 14% ממספר פשעי השנאה כלפי יהודים בשנה הלועזית הקודמת.

סרטון המשלב מספר תקריות אנטישמיות בארה"ב (צילום: מתוך פייסבוק)

יצוין כי לפי דוח הליגה נגד השמצה, הנתונים גבוהים יותר, ובשנת 2019 הם תיעדו יותר מ-2100 מקרים של תקיפה, השחתת רכוש והטרדה על רקע אנטישמי.

שיא זה של כל הזמנים, נרשם במקביל להתמודדות עם מתקפות אנטישמיות זדוניות וקטלניות נגד קהילות יהודיות בפאווי, ג'רזי סיטי ומונסי ועם גל של תקיפות אלימות בברוקלין.

במסגרת הדו"ח נמצא כי מדי יום מתרחשות בממוצע 6 תקריות אנטישמיות בארה"ב – הרמה הגבוהה ביותר של פעילות אנטישמית שאי פעם תועדה ע"י הליגה נגד השמצה.

נערה הותקפה ברכבת: "היהודים תומכים בטראמפ" (צילום: מצלמות אבטחה, משטרת ניו יורק והשומרים)

"זו הייתה שנה חסרת תקדים מבחינת הפעילות האנטישמית וקהילות יהודיות רבות ברחבי ארה"ב חוו בה מפגשים ישירים עם שנאה", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה.

הוא הוסיף כי "הדבר תרם להתגברות מפלס הפחד והחרדה בקהילות שלנו. אנו מחויבים להיאבק כנגד גל גובר זה של שנאה ובדעתנו לפעול בצורה נחושה עוד יותר מול נבחרי ציבור, בתי ספר וקהילות במטרה להפסיק את מעגל השנאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר