איראן על תכנית טראמפ: נגיב תגובה מוחצת

הדיווח כי נשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ בחן אפשרות לתקוף מתקני גרעין באיראן לפני סוף כהונתו, הקפיץ את נשיא איראן חסן רוחאני, שבתגובה פיזר איומים תקיפים משלו (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
רוחאני מאיים (צילום: שאטרסטוק)

אל מול הדיווחים מהבית הלבן, לפיהם הנשיא דונלד טראמפ בחן אפשרות של תקיפה צבאית כנגד מתקני הגרעין באיראן, האיראנים משגרים איומים חוזרים באמצעות דובר הממשלה עלי רביעי: "כל פעולה נגד איראן, תגרור תגובה מוחצת".

לפי הדיווח הלילה (שלישי), בניו יורק טיימס, הדיון בבית הלבן נערך ביום חמישי האחרון, בעקבות דו"ח שפרסמה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שקבע כי איראן ממשיכה להפר את תנאי הסכם הגרעין ומגדילה את כמות האורניום המועשר ברמה נמוכה שברשותה מה שמלמד על המשך תכנית הגרעין שלה.

על פי הדיווח בניו יורק טיימס, בדיון השתתפו גם סגן הנשיא, מייק פנס, מזכיר המדינה, מייק פומפיאו, ממלא מקום שר ההגנה, כריסטופר מילר וראש המטות המשולבים, מארק מילי, שהצליחו לשכנע את טראמפ לוותר בינתיים על תקיפה צבאית בשל החשש להתלקחות נרחבת מול האיראנים.

על פי הדיווחים, טראמפ התעניין באפשרויות הצבאיות העומדות על הפרק ובתגובות האפשריות של האיראנים ועל פי גורמים שיצאו מהפגישה היה נראה להם כי האפשרות ירדה מהשולחן, אם כי אצל טראמפ כמו אצל טראמפ שום דבר אינו סופי עדיין.

האיראנים מחכים בהתלהבות לכניסתו של ביידן לבית הלבן, שכן הוא צפוי להחזיר את הסכם הגרעין על כנו ולהסיר את הסנקציות הרבות שהטיל ממשל טראמפ כנגד האיראנים.

בבית הלבן שם בטח זעמו על ההדלפה מהפגישה הדרמטית, סירבו להגיב לפרסום ב"ניו יורק טיימס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר