דמוקרטיה במגיפה

נתניהו הורה לבחון: כיצד לחייב הורדת 'המגן 2'

בדיון הסבירו השרים כי למרות שישראל מדינה דמוקרטית, ניתן לחייב את האזרחים בשל העובדה שאנו בזמן מגיפה • וגם: זה הפתרון המוצע למאות אלפי החרדים עם סלולארי 'כשר' (ארץ)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לשרים זאב אלקין ויזהר שי לבחון בשבוע הקרוב איך ניתן לחייב אזרחים להשתמש באפליקציית "המגן 2" כתנאי לכניסה לקניונים, מרכזי קניות ומקומות עבודה, כך נחשף לראשונה באתר ynet.

לפי הדיווח של איתמר אייכנר, נתניהו ביקש משר המדע ומהשר להשכלה גבוהה, להציג הצעות שיביאו להגדלה דרמטית של השימוש ביישומון, ובכך לייתר את הצורך באיכונים של השב"כ.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר אתמול בישיבת קבינט הקורונה בנושא: "אני רוצה להוסיף אמצעים דיגיטליים אבל אני חייב לומר שבנושא הזה אני מרים ידיים. אי אפשר להחדיר את 'המגן 2'. זה לא עבד באף מדינה באחוזים הנדרשים. היישומון מצוין, אבל לא מורידים אותו".

"מי שחושב שבחקיקה אפשר לפתור את זה - אני לא מסכים איתו. החודשים האחרונים הוכיחו שלא הצלחנו ליצור שיתוף פעולה עם הציבור", הוסיף אדלשטיין.

השר יזהר שי אמר כי "אנחנו צריכים לשכנע אותם שהאח הגדול לא עוקב אחריהם וגם אין לו עניין בלעקוב אחריהם. אנו דנים על התפר שבין איך להשתמש בטכנולוגיה בדרך הנכונה לבין לשכנע אזרחים להשתמש בה בכלל. למקום עבודה יש אינטרס לשמור על התו הסגול ועל הבריאות של עובדיו. אנחנו נבדוק את התמריצים החיוביים שאפשר להשתמש בהם. גם כניסה לקניונים, שהם מקומות פרטיים, אפשר להתנות בכך".

בהתייחסות לחברה החרדית, בה מאות אלפים עם טלפונים ניידים כשרים אמר השר שי: "צריכים לפתור את הבעיה, אחד הרעיונות זה לקנות להם טלפונים חכמים כשרים".

הוא הוסיף, "דמוקרטיות לא אוהבות את הדיון הזה, אבל יש איזון בין הצורך להיות בריא לבין היכולת לשמור על פרטיות ועל זכויות אזרח. בעקרון, מדינה דמוקרטית ללא מגפה לא יכולה להגיד לי מה לשים על הנייד, ובטח לא להתנות כניסה לקניון, מקום בילוי או מגרש כדורגל ביישומון. אבל במגפה שוללים ממך גם זכויות בסיסיות כמו לצאת מהבית ולהתפרנס".

"זה ללא ספק יעורר סערה ציבורית, אבל אם התרגלנו לעובדה שמותר לממשלה לשלול הזכות ללכת לים או ללכת למסעדה – כנראה שיש פה תחומים שאפשר לגעת בהם כדי לשמור על בריאות הציבור. אנו מניחים שעל התפר הזה ניתן למצוא האיזון המשפטי הנכון. זה לא רק פתרון טכנולוגי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר