אחרי ההקלות

בדיונים: הטלת סגר במהלך ימי שישי ושבת

קבינט הקורונה אישר הקלות, ובהם פתיחת כיתות לימוד נוספות ומתחמי הקניות - וכדי לאזן, דנים כעת בהטלת שורת הגבלות, כולל הטלת סגר מלא או חלקי בסופי השבוע (חדשות)

(צילום: David Cohen/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה כי יש לקדם עד ליום חמישי הקרוב שורת הגבלות שיאזנו את ההקלות שהתקבלו בקבינט הקורונה. כך נחשף הערב (שלישי) במהדורה המרכזית של חדשות 12.

לפי הדיווח של ירון אברהם, אחת ההצעות שעלו וזכו לתמיכה בקבינט היא הטלת סגר חלקי או מלא בסופי שבוע. מי שירכז את ההצעות להגבלות חדשות הוא ראש המל"ל מאיר בן שבת.

במשרד הבריאות הציעו בין היתר סגר נקודתי שיודיעו עליו מראש לציבור, אך במערכת הפוליטית מתנגדים לכך. ההצעה שכן זכתה לתמיכה בקבינט, היא הטלת סגר חלקי או מלא בסופי שבוע.

בעקבות ההקלות, יש תסכול בקרב בכירים במשרד הבריאות האומרים כי בעוד שבועיים-שלושה, ישראל תחזור אחורנית ולא יתאפשרו הקלות נוספות.

במשרד הבריאות מבהירים כי ידרשו מהדרג הפוליטי להגדיר רגע מסוים בו יצטרכו לעצור בשל העלייה בתחלואה, לדוגמה לפי מקדם ההדבקה, מספר הנדבקים או אחוז הבדיקות החיוביות.

בחדשות 12 דווח כי ההצעה להטלת סגר בסופי שבוע, זוכה לתמיכה של מספר שרים בקבינט, אך דווקא ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנגד לכך בינתיים.

כפי שדיווחנו מוקדם יותר, מקדם ההדבקה בציבור החרדי נמוך יותר מהציבור הכללי, ונמוך משמעותית מהמגזר הערבי, אך בחלוקה לפי ערים, מתברר כי ישנם מקומות בהם התחלואה כבר מתפשטת ולא כל הערים החרדיות עדיין מוגדרות 'ירוקות' לפי הרמזור של משרד הבריאות.

לפי הנתונים הרשמיים, העיר החרדית המובילה מבחינת התחלואה בקורונה היא ביתר עילית שהפכה היום לעיר כתומה. מודיעין עילית ונוף הגליל, שם מתגוררים חרדים רבים בשכונת הר יונה, הפכו ביממה האחרונה מירוקות לצהובות. מנגד, רכסים שהייתה אתמול עדיין צהובה, רושמת התקדמות ומצליחה להתגבר על התחלואה, כאשר היא הופכת למועצה ירוקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר