להציל חיים

תאונות דרכים: ילדים חרדים בסיכון גבוה יותר

במסגרת שבוע הבטיחות בדרכים, חל בכנסת "יום המאבק בבטיחות בדרכים", במהלכו הציג סגן השרה אורי מקלב נתונים לפיהם ילדים חרדים נמצאים בסיכון גבוה יותר להיפגע (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
תאונה בעיר אלעד. אילוסטרציה (צילום: איחוד הצלה אלעד)

מכת תאונות הדרכים פושה בעולם כבר עשרות שנים, ובישראל ממוצע ההרוגים בכבישים בשנים האחרונות, הוא כאדם אחד - בכל יום.

בשבעת החודשים האחרונים, ברקע הסגרים והגבלות התנועה שהוטלו בעקבות התפרצות הקורונה, חלה ירידה במספר ההרוגים בכבישים - אבל הירידה עדיין קטנה מדי, אם מודדים את "מד הנסועה" שצנח, מדד הבודק את מספר הקילומטרים שכלי רכב עברו בכבישים.

היום (שלישי), במסגרת שבוע הבטיחות בדרכים, חל בכנסת "יום המאבק בבטיחות בדרכים", ואף התקיים דיון במליאה. סגן שרת התחבורה, אורי מקלב (יהדות התורה), נשא דברים והסב את תשומת הלב אל החברה החרדית.

בנתונים שהציג סגן השרה מקלב, שנאספו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי מידת הפגיעה בתאונות בחברה החרדית נמוכה יותר מהחברה הכללית, אך ילדים חרדים נמצאים בסיכון גבוה יותר.

"אסור להזניח את תאונות הדרכים", אמר מקלב, "אנחנו נילחם בכך בחינוך לנסיעה בטוחה, חקיקה ואכיפה". בנוסף, מקלב לא חסך בביקורת על גורמי האכיפה: "לעתים המשטרה לא מתמקדת בעבירות מסכנות חיים".

לסיום נציין כי מתחילת השנה נהרגו בכבישים 266 בני אדם, בעוד אילו אנו סופרים מקום המדינה אזי שאנו סופרים 34,270 הרוגים - כ-11,000 יותר מאשר במערכות ישראל ופעולות האיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר