ראיון ב'אולפן כיכר'

מנכ"ל ביופרמקס: "כשיהיה חיסון - הנגיף יבצע מוטציה"

שראל חן טוב, מנכ"ל ביופרמקס, התארח באולפן 'כיכר השבת', סיפר על הקמת המעבדות בנתב"ג בתוך שלושה שבועות - ומדוע עדיין צריך בדיקות למרות החיסון, והציג את הטכנולוגיה לטיהור אוויר (חדשות)

ישראל גרוס | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך • מפיק: איציק אוחנה)

שראל חן טוב, מנכ"ל ביופרמקס, חברת הנדסה המתמחה בתכנון והקמת מפעלי ביוטכנולוגיה ותרופות, התארח באולפן 'כיכר השבת' ובין היתר סיפר על פעילותם במשבר ה'קורונה' וחושף את הפיתוח החדש לטיהור אוויר - נגד הנגיף.

שראל מספר כי החברה מקימה בימים אלו בבית החולים אסף הרופא מחלקה מיוחדת בשם 'אספקה סטרילית' שתפקידה לנקות את הכלים הרפואיים שאיתם מבצעים את הניתוחים, צעד שכורך בתוכו מאמצים רבים כדי למנוע את הזיהומים בבתי החולים.

עוד הוא מספר כי החברה פעילה בצפון אמריקה ובמערב אירופה וכמובן בהודו ובסין, משום שכרגע בגלל מצב הקורונה המדינות השונות משקיעות במפעלי התרופות שלהם במטרה לסייע קודם כל למדינה עצמה.

"בתחילת תקופת הקורונה הרגשנו כולנו את המחסור בבדיקות, וזה נבע בין היתר בגלל הקושי לייצר מבחנות בכמות גדולה, ולאחר שסיפקנו לחברה המייצרת מכשור מיוחד, הפעילות הפכה לקלה הרבה יותר, וגרמה לכך שהחברה שמייצרת את בקבוקי הפלסטיק נזקקה אף היא למכשור כדי לתגבר את קצת הייצור", הוא מספר על מה שהתרחש מאחורי הקלעים.

האם יש עדיין צורך במעבדת בדיקות קורונה, בזמן שישנם סטארטאפים ישראליים שנותנים שרות של בדיקת קורונה תוך 15 דקות?

"בוודאי שכן, משום שגם האמצעים שמעניקים אופציה לבדיקה מהירה, מדובר בבדיקה ראשונית בלבד לפני הבדיקות הנוספות שמתבצעות, ולשם כך יש צורך במעבדות שלנו".

שמענו בימים האחרונים שיש חיסון לקורונה, ונשאלת השאלה, אם יש חיסון בשביל מה לנו כל הבדיקות?

"דבר ראשון עדיין אין חיסון, אלא זה משהו שיהיה בעתיד, ודבר נוסף, צריך לדעת שהווירוס ברגע שיש חיסון נגדו, הוא מבצע מוטציה, ועלול להתחיל את כל הליך התחלואה מחדש, ולכן יש צורך עתידי בבדיקות".

בהמשך הראיון מספר חן טוב על המעבדה לבדיקות קורונה שהם הקימו בנתב"ג - בתוך שלושה שבועות בלבד, "יש מערכת של בדיקות, בטרמינל עצמו או בחניון, יש שני מסלולים, תשובה תוך 4 עד 6 שעות, למי שטס, או תשובה עד 14 שעות".

על המכשור החדש שהם פתחו, "קוביד קלין", הוא מספר כי הוא פותח מתוך נקודת הנחה שהקורונה כאן כדי להישאר עוד זמן רב, "היא משמשת לטיהור אוויר ולטיהור משטחים, בו זמנית, זה טכנולוגיה שאנחנו משתמשים בהקמת מפעלי תרופות. המכשיר הזה משלב מספר טכנולוגיות שקיימות ומוכחות, הראשונה סינון חלקיקים, השניה - uvc, שמפרק את הווירוסים והחיידיקים, יש גם בפנים בקבוק שמכיל חיידקים טובים, שמתפזרים ויוצרים שכבת הגנה על השולחנות והכסאות".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר