למרות החששות

קורונה? טראמפ יחגוג את חנוכה בבית הלבן

הוא כבר ספג ביקורת רבה על קיום אירועים המוניים למרות התפשטות נגיף הקורונה, אך דונלד טראמפ אינו נרתע ובימיו האחרונים בבית הלבן יערוך מסיבת חנוכה כמידי שנה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם, מתוך JTA)

בלילה הראשון של חנוכה, יערוך נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מעמד הדלקת נרות וחגיגה בבית הלבן. כך מדווחים אתר JTA.

טראמפ, שהפסיד בבחירות האחרונות לנשיאות, עדיין יהיה בבית הלבן בימי חג החנוכה, ולמרות הקורונה הוא מתכוון לערוך את האירוע השנתי.

ביקורת רבה נמתחה על הנשיא המכהן בשל קיום האירועים ההמוניים במהלך תקופת הבחירות למרות התפשטות נגיף הקורונה.

למרות זאת, הוא אינו נרתע וממשיך לקיים אירועים כבשגרה. לפי ההזמנה, שצילום ממנה נחשף באתר JTA, גם השנה יערוך טראמפ מסיבת חנוכה.

מהבית הלבן לא מסרו תגובה לידיעה.

הדלקת נרות חנוכה בבית הלבן, שנה שעברה (צילום: הבית הלבן)

יצוין כי מסיבות חנוכה בבית הלבן נערכו בקביעות בצורה לא רשמית על ידי העובדים היהודים. הראשון להפוך את האירוע לרשמי, היה הנשיא בוש.

הנשיא אובמה, כדי לפצות על הביקוש הרב פיצל את החגיגות ליומיים, וגם הנשיא דונלד טראמפ ערך 2 מסיבות חנוכה מידי שנה בבית הלבן.

שנה שעברה אמר טראמפ בהדלקת הנרות: "לפני למעלה מ-2,000 שנה, השיבו המכבים באומץ את בית המקדש הקדוש בירושלים והבטיחו ניצחון לעם היהודי ולאמונתו. הם הדליקו בגאווה את המנורה כדי לקדש מחדש את הבית השני. למרות שהיה מספיק שמן זית בכדי להדליק ליום אחד בלבד, בהשגחה אלוקית, הלהבות בערו באורח פלא במשך שמונה לילות".

"כאשר הקהילה היהודית מתכנסת יחד כדי לחגוג את התקופה המיוחדת והקדושה הזו בשנה, אנו נזכרים במסר הקל של תקווה, רחמים ואהבה. במהלך שמונת הימים הקרובים, כל נר שיודלק על החנוכיה יאותת לעולם כי חופש וצדק תמיד יהיו זוהרים ובהירים יותר משנאה ודיכוי".

"כיום היחסים בין ארצות הברית לישראל, אחת מבעלות בריתנו וחברותנו היקרות ביותר, חזקים מתמיד. אנו נמשיך לעמוד עם העם היהודי בהגנה על הזכות שניתנה מלאלוקים לעבוד אותו באופן חופשי וגלוי".

"כאשר אחינו ואחיותינו היהודים מתכנסים סביב החנוכייה בכל לילה, אנו מתפללים שתחגגו בצורה בלתי נשכחת ומבורכת את חג האורים. יהי רצון שאור החנוכיה וחברותם של בני משפחה וחבריכם ימלאו את ליבכם באושר ובתחושת אמונה מחודשת. חנוכה שמח!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר