צפו באמירה המקוממת

גל גינויים אחרי השוואת נתניהו להיטלר; המפגין לא חוזר בו

נשיא המדינה וראש הממשלה החליפי גינו את השוואת ראש הממשלה לצורר הנאצי על ידי המפגין סדי בן שטרית, שאינו מתנצל: היטלר שיסה את הדמוקרטיה הגרמנית, וזה מה שנתניהו עושה (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
סדי בן שטרית (צילום: מסך, חדשות 12)

סדי בן שטרית, פעיל המחאה שהשווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו לצורר הנאצי, אינו מתנצל בו על ההשוואה ואף חוזר עליה בראיון שהעניק הבוקר (חמישי) לחדשות 12.

בסרטון, שעורר סערה ברשת, נצפה המפגין אומר: "בשנות ה-30 היה צורר ליהודים, הוא היה בגרמניה - והוא התנהג בדיוק כמוך. הוא שיסה, הסית והרס. אין מחילה למושחת, אין מחילה להרס וההתעמרות בנו האזרחים".

היום, מוסיף איש תנועת "קריים מיניסטר" כי "ההשוואה היא השוואה במקום, אני משווה את התהליכים שקרו בגרמניה בשנות ה-30' לתהליכים שקורים עכשיו. מי שרוצה לקחת את זה למקומות אחרים, זו בעיה שלו. אני דיברתי על הסתה ושיסוי, הסרטון מאוד ברור ואני אומר שם דברים מאוד ברורים. מי שרוצה לפרש אותם אחרת, זו בעיה שלו".

"אני אמרתי גרמניה של שנות ה-30' ובה היה אדם בשם היטלר שעלה לשלטון באותן שיטות של בנימין נתניהו. זו ההשוואה, מה הבעיה עם זה? אנשים מפרשים מה שהם רוצים לשמוע, אני דיברתי ברור".

"אני לא אמרתי תאי גזים ולא דיברתי על גרמניה של שנות ה-40", הוא מבהיר, "דיברתי על איך היטלר עלה לשלטון בגרמניה, שיסה והסית וגמר את הדמוקרטיה הגרמנית, זה בדיוק מה שנתניהו עושה כאן היום. הוא פועל באותן שיטות. אני לא חושב שאני צריך לתת הסבר לאף אחד. אני עומד מאחורי כל מילה, מה פתאום להתנצל?".

נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין, גינה את דברי המפגין נגד נתניהו: "השוואת ראש הממשלה נתניהו לצורר היהודים היטלר איננה מחאה לגיטימית. שיח שכזה מזעזע את יסודות הבניין המשותף שהקמנו ועל כולנו להוקיע אותו".

שר הביטחון בני גנץ: "אני מגנה בתוקף את ההשוואה הבזויה שנעשתה בין נתניהו לצורר אדולף היטלר. אין מקום בחברה הישראלית להשוואות מהסוג הזה שפוגעות בזכר השואה. גם אם יש מחלוקות קשות וחוסר הסכמה עם דרכו של נתניהו, לא זו הדרך להביע זאת".

יו"ר הכנסת יריב לוין: "מובילי המחאה כנגד ראש הממשלה חצו שוב כל גבול אפשרי. להשוות את ראש ממשלת ישראל לצורר הנאצי האיום, הוא דבר מזעזע שאסור לעבור עליו לסדר היום. זוהי התבטאות אלימה ומסיתה שבינה לבין חופש הביטוי אין דבר וחצי דבר".

"אני מצפה מכל מנהיגי ומשתתפי ההפגנות להוקיע את ההתבטאות הזו. יש להפסיק מיד את מיצגי השנאה הוולגריים המכוונים נגד ראש הממשלה ובני משפחתו. די לאלימות! די להסתה הפרועה!".

• סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר