נגד ה-BDS

ביקור היסטורי של מזכיר המדינה בהתנחלות

מייק פומפאו הפך לשר החוץ האמריקאי הראשון המבקר רשמית בהתנחלויות • הוא הודיע על 2 החלטות חשובות: סימון מוצרים מההתיישבות כתוצרת ישראל, ומאבק ב-BDS (מדיני)

(צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)

לראשונה, נציג בכיר של הממשל האמריקאי מבקר בהתיישבות. על הביקור ההיסטורי, רשום מזכיר המדינה מייק פומפאו, שהגיע לארץ שבועיים אחרי ההפסד של הנשיא דונלד טראמפ במירוץ לבית הלבן.

פומפאו ביקר היום (חמישי) ביקב פסגות שבשער בנימין, משם המריא במסוק לביקור ברמת הגולן - שממשלו של דונלד טראמפ הכיר בריבונות הישראלית עליה.

במהלך הביקור ביקב פסגות, הוענקו למזכיר המדינה האמריקאית, מטבע עתיק שנמצא במערות גידול יין ועליו כתב עברי קדום, וכן העתקים של ההצהרות החשובות בהיסטוריה של העם היהודי: הצהרת כורש, הצהרת בלפור וההצהרה של פומאו עצמו על עמדת הממשל האמריקאי כלפי ההתיישבות הישראלית ביו"ש.

פומפאו גם הודיע על בשורה להתיישבות: מהיום, ארצות הברית תסמן מוצרים המיובאים אליה מההתנחלויות כ"תוצרת ישראלית".

מוקדם יותר היום, בהצהרה לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "היום אני רוצה להצהיר על החלטה של מחלקת המדינה שקבעה שקמפיין ה-BDS הוא אנטישמי. אני יודע שעבורכם זה דבר מובן מאליו, אבל זה הזמן הנכון לכך".

הוא הדגיש כי ארצות הברית תמשוך את תמיכתה מכל הארגונים שמקדמים BDS, ןהשווה את תנועת החרם נגד ישראל לסרטן.

"איראן מדינה תומכת טרור וארה"ב מספקת תמיכה לקמפיין נגדה שיימשך במלוא המרץ. נכריז על עוד גופים איראנים ואישים איראנים כגורמי טרור. נעמוד לצד העם האיראני נגד הפגיעה בו. אנו רוצים שלום וביטחון לכל האזור ולישראל. ההסכמים שהשגנו מביאים תקווה שישראלים ופלסטינים יכולים לפתור את הסכסוך".

הוא הוסיף: "הנשיא טראמפ ואנחנו עשינו דברים מדהימים. מדהים שארה"ב לא הכירה עד אז בירושלים כבירת ישראל. העברנו את השגרירות. כמה פשוט וכמה צודק. אני זוכר שהייתי בקונגרס והזהירו שאם נעשה זאת תהיה מלחמה. היום אבקר ברמת הגולן - עוד החלטה היסטורית של טראמפ להכיר במציאות".

"אני משוכנע שתהליך הסכם אברהם יימשך. כי מדינות מבינות שהגיע הזמן להכיר בישראל ולהיות שותפות לה בתחומים רבים כגון כלכלה, ביטחון ואקדמיה. הדרך לשלום תימשך", אמר לסיום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לו אישית. "נתתי לך תנ"ך במתנה ואמרתי שלעם הספר לא היה חבר טוב יותר, ואני רוצה להביע הערכה גם לידידות האישית בינינו וכל מה שנתלווה אליה".

נתניהו סיפר, "מייק ואני עבדנו ביחד צמוד בארבע השנים האחרונות, כשהיית ראש ה-CIA ומזכיר המדינה. ראית מעדות ראשונה שלארצות הברית אין חברה טובה יותר ממדינת ישראל, אבל גם עבדת קשה כדי להוכיח שלישראל אין חברה טובה יותר בעולם מארצות הברית. תחת הנשיא טראמפ והצוות הנהדר שלו הברית בין ישראל וארצות הברית הגיעה לשיאים חסרי תקדים. ישראל מוקירה תודה עמוקה לכל מה שהנשיא טראמפ וצוותו עשו כדי לחזק את ישראל".

"כשהיית ב-CIA שיתוף הפעולה המודיעיני היה חזק יותר. כשהיית במחלקת המדינה נציגיך הגנו על ישראל בכל פוגרום בינלאומי, ואני רוצה להודות לך על מעורבותך האישית בכל הנ"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר