המרוץ לחיסון

חשש: ילדים לא יוכלו לקבל חיסונים לקורונה

פייזר, מודרנה ואסטרהזניקה, שלוש חברות התרופות שמפתחות את החיסונים ומצויות בהסכמים עם ישראל, לא כללו במחקריהן ילדים בני פחות מ-12. המשמעות: ייתכן שלא יאושר שימוש בקרב ילדים (קורונה)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחת הקבוצות שמועמדות להיות מהראשונות שיחוסנו נגד נגיף הקורונה היא הילדים. עם זאת, נכון לעכשיו ולמחקרי הפאזה השלישית של החברות שאיתן יש לישראל הסכמים, פייזר, מודרנה ואסטרהזניקה, שום חברה לא כללה ילדים בני פחות מ-12 במחקרה, כך מדווחת הבוקר (ראשון) כתבת הבריאות של 'ישראל היום', מיטל יסעור בית-אור.

מודרנה ערכה את מחקריה על בני 18 ומעלה, פייזר על בני 12 ומעלה ואסטרהזניקה מסתמכת במחקרי השלב השלישי על בני 18 ומעלה. כמו כן, לאסטרהזניקה יהיה מחקר על בני 12-5 בהמשך.

המשמעות היא שה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני) ומשרד הבריאות הישראלי יתקשו לאשר שימוש בחיסון בילדים, שנחשבים לאוכלוסייה רגישה.

פרופ' צחי גרוסמן, היו"ר הנכנס של איגוד רופאי הילדים אומר כי "אנחנו רואים שאף אחד לא יורד מתחת לגיל 5, הילדים האלה כלל לא בתמונה. ילדים הם לא יעד לבדיקה בחיסונים החדשים, ואני מניח שבהמשך זה יורחב. יכול להיות שהסיבה לכך היא ההתנהגות הרגולטורית והעובדה שהאישורים האתיים הנדרשים בילדים מורכבים יותר. אבל יש כאן גם שיקוף של מצב התחלואה בילדים, שהוא מצב שבו מעט ילדים חולים במצב קשה, ורובם עוברים את המחלה בצורה די קלה. לכן זו אוכלוסייה שהיא פחות מתועדפת לנושא החיסונים".

באיגוד רופאי הילדים קוראים למשרד הבריאות לשלב אותם בצוותי ההסברה הנוגעים לחיסון החדש, לאור ניסיונם בהתמודדות עם הססנות חיסונים וסרבנות חיסונים. פרופ' גרוסמן ציין: "אני לא יכול להעלות בדעתי שמישהו יכלול מתן חיסון באוכלוסיית ילדים אם זו לא נחקרה. אף אחד לא יאשר חיסון בילדים על סמך נתוני מבוגרים".

פרופ' גרוסמן אף מזהיר כי "נראה שיהיו הססנות והתנגדות לחיסון מצד חלק לא מבוטל מהאוכלוסייה. 20% אמרו בסקרים שהם לא מתכוונים להתחסן, ויש המון מידע רע ברשתות החברתיות וחששות גדולים של חלקים באוכלוסייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר