מצוקת התלמידות

הגר"ח: "לפתוח את כל כיתות הבנות; זה גובל בפיקוח נפש"

במכתב ששולחת הרבנית לאה קולדצקי, בתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, למנהלות מוסדות, היא כותבת בשמו כי יש לפתוח את כל מסגרות הלימודים לבנות • וגם: העצה שלו שלא יינזקו (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: דוד זר)

בעוד המדינה פותחת את מערכת החינוך בהדרגה בלבד, במכתב שיוצא היום (שני) בשמו של מרן הגר"ח קנייבסקי, מובאת הוראתו לפתוח את כלל מסגרות הלימוד גם לבנות.

דבריו, שמובאים על ידי בתו, הרבנית לאה קולדצקי, מכוונים לפי מקורביו להנהלות רשתות החינוך הגדולות, שמתמהמהות עם פתיחתן בשל הקו המחמיר של משרד הבריאות, ומותירות כך את הבנות בסכנה חינוכית.

וכך פותחת הרבנית קולדצקי את מכתבה הפומבי, "למנהלות בית הספר בית יעקב בארץ הקודש שתחיו": "בתקופה האחרונה אנו נמצאות במצב מאוד קשה, כי ישנן כיתות שעדיין לא נפתחו".

"הבנות יושבות בבית ומשתעממות, וכידוע השעמום מביא... (לידי חטא. ש.כ.) והמצב של הרבה מהבנות גובל ממש בפיקוח נפש".

הרבנית קולדצקי (צילום: עזרא טרבלסי)

וכאן באה הפסקה המשמעותית: "אבי מורי ר' חיים קנייבסקי שליט"א אמר לי שעל המנהלות והמורות לעשות הכל בשביל למנוע הידרדרות של בנות ישראל ולפתוח את מסגרות הלימודים לכל הכיתות בזהירות האפשרית".

"הרב הוסיף ואמר", מגלה בתו, "שאחרי התפילה יגידו כל התלמידות כמה פרקי תהילים, ובירך שכל מי שיעשה כך לא יינזק כלל ולא יגרם על ידי זה שום נזק ויזכו להרבות כבוד שמים ולנחת מכל יוצאי חלציהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר