חשיפת 'כיכר השבת'

חרדים מ'שירות לאומי' שפוטרו, יקבלו מענק

המשרתים אינם זכאים על פי חוק לדמי אבטלה רגילים, בשל הגדרתם כ'מתנדבים' בשירות הלאומי-אזרחי. בשל כך אושר הצו המיוחד, שיזכה אותם במענק של עד 13,200 שקל (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
חרדים במנהלת השירות הלאומי-אזרחי (צילום ארכיון: Zuzana Janku/Flash 90)

הכנסת אישרה היום (שני) מתן מענק של עד 13,200 שקל, לחרדים ששירתו ב'שירות לאומי' או 'שירות אזרחי', ופוטרו או הוצאו לחל"ת מעבודתם, בעקבות משבר הקורונה.

כזכור, ב'כיכר השבת' נחשף כי אברכים העושים שירות לאומי או אזרחי, זועמים על כך שלא אושרו להם דמי אבטלה, למרות שהוצאו לחל"ת מעבודתם בשיא תקופת הקורונה.

היום, ועדה משותפת לוועדת העבודה וועדת חוץ וביטחון, בראשות ח"כ חיים כץ, אישרה עבורם כאמור צו שיעניק מענק חד פעמי של אלפי שקלים.

ברקע: העובדה שהמשרתים, רבים מהם בעלי משפחות, אינם זכאים על פי חוק לדמי אבטלה רגילים, בשל הגדרתם כ'מתנדבים' בשירות הלאומי-אזרחי.

העלאת הנושא לסדר היום בכנסת. ארכיון (מתוך שידורי ערוץ כנסת)

התנאים לקבלת המענק הם פגיעה של 25% לפחות בהכנסתו של המשרת כשכיר, וכן שההכנסה החודשית לנפש משוקללת במשפחתו, כולל דמי הכלכלה המשולמים לו במסגרת השירות, אינה עולה על 4,681 שקל.

סכום המענק ייקבע על פי מספר חודשי העבודה של המשרת טרם או במהלך המשבר, החל מדצמבר 2019, בצירוף מצבו המשפחתי - רווק, נשוי ללא ילדים או נשוי עם ילדים.

• משרת נשוי עם ילדים שעבד חודשיים-שלושה לפני שאיבד את עבודה יקבל מענק של 6,000 שקל.

• משרת נשוי עם ילדים שעבד 4-5 חודשים יקבל 9,900 שקל.

• משרת נשוי עם ילדים שעבד מעל 6 חודשים יקבל 13,200 שקל.

ראובן פינסקי, מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי אמר בדיון, כי "במסלול הזה, המיועד לחרדים, הנחת היסוד היא שבאופן אוטומטי מותר לעבוד כדי שהמשרת יידע שיוכל לפרנס את משפחתו בכבוד. לא היה לנו עד כה מנגנון של סיוע כלכלי לאותם משרתים במצב של מצוקה כלכלית".

ח"כ משה אבוטבול שהעלה את הסוגיה על סדר יומה של הוועדה, וכן היו"ר ח"כ חיים כץ, בירכו על קידום הנושא ואישור צו המענק המדובר.

יצוין, כי במהלך הדיון עלה כי משרתים אחרים בשירות הלאומי, בהם יותר מ-5,000 משרתים ערבים, לא יהיו זכאים למענק. יו"ר ועדת העבודה אמר על כך: "אנחנו רוצים לתת לכל מי שמשרת, לעודד, לתגמל ולחזק אותם, ולכן נילחם על פתרון גם עבורם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר