הסוף לסאגה?

טראמפ הורה לאנשיו לשתף פעולה עם ביידן

הנשיא דונלד טראמפ שעדיין נאבק בתוצאות הבחירות בארה"ב, החל להיכנע והורה לאנשיו להחל בשיתוף פעולה עם אנשיו של ג'ו ביידן כהכנה להעברת הממשל לידיהם (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שלושה שבועות מהבחירות בארה"ב, הנשיא דונלד טראמפ כתב הלילה בחשבון הטוויטר שלו כי יחל לשתף פעולה עם צוות המעבר של ג'ו ביידן למרות שהוא עדיין מסרב להכיר בהפסדו ומצהיר כי ימשיך במאבק המשפטי כנגד תוצאות הבחירות בטענה שבמקומות רבים היו זיופים בספירת הקולות.

טראמפ כתב את הדברים דקות ספורות לאחר שמנהל השירותים הכלליים (GSA) - הגוף בממשל שמספק למנצח בבחירות ולצוותו את המשאבים הדרושים להם כדי להיערך כראוי לחילופי השלטון - קבע שביידן הוא המנצח בבחירות. בדרך כלל ההכרזה הזו נעשית לפני הכרזת התוצאות הרשמיות ואמילי מרפי ראש ה-GSA ספגה ביקורת קשה מהדמוקרטים על התמהמהותה בהכרזה.

במכתב ששלחה מרפי לביידן, ובו הכריזה עליו כמנצח, היא כתבה לו: "אני מתייחסת לתפקיד שלי ברצינות, ובגלל ההתפתחויות האחרונות הנוגעות לאתגרים המשפטיים והאישורים של תוצאות הבחירות, אני שולחת את המכתב הזה היום כדי לספק לך גישה למשאבים ולשירותים". מרפי מסרה לאחר מכן כי את ההחלטה קיבלה באופן עצמאי לחלוטין. "מעולם לא לחצו עליי בנוגע לתוכנה או לתזמונה של ההחלטה שלי", מסרה.

טראמפ שמינה את מרפי לתפקיד טען לעומת זאת, שהוא זה שהורה לה לשתף פעולה עם הדמוקרטים, "אני רוצה להודות לאמילי מרפי מה-GSA על המסירות הנמרצת שלה והנאמנות שלה לארצנו", צייץ טראמפ. "היא ספגה הטרדות, איומים והתעללויות - ואני לא רוצה לראות את זה קורה לה, למשפחתה או לעובדים של ה-GSA".

גם כעת טראמפ נמנע מהכרה בהפסד שלו, והדגיש כי מאבקו המשפטי נגד תוצאות הבחירות יימשך. "נמשיך במאבק בעוצמה, ואני מאמין שננצח! אך לטובת המדינה שלנו, המלצתי לאמילי ולצוותה לעשות את מה שצריך לעשות מבחינת הפרוטוקולים הראשוניים, ואמרתי לצוותי לעשות את אותו הדבר".

לאחר כמה שעות, צייץ טראמפ פעם נוספת בטוויטר: "מה הקשר בין זה שה-GSA אפשר לעבוד באופן ראשוני עם הדמוקרטים לבין זה שאנחנו ממשיכים בעתירות המשפטיות השונות שלנו בנוגע למה שיתברר כבחירות המושחתות ביותר בהיסטוריה הפוליטית של ארה"ב? נמשיך הלאה במהירות, לעולם לא נכיר בהפסד בעקבות קולות מזויפים".

צוות המעבר של ביידן בירך על ההכרזה עליו מצד ה-GSA כמנצח בבחירות. יוהנס אברהם, מבכירי צוות המעבר, מסר כי ההכרזה הזו "נדרשת על מנת להתמודד עם האתגרים הניצבים בפני האומה שלנו, כולל השתלטות על המגפה והחזרת הכלכלה שלנו לדרך הישר".

להכרזה כאמור משמעויות מעשיות וישירות, צוות המעבר של ביידן יוכל לקבל תקציבים ומשרדים כדי להתכונן לחילופי השלטון ב-20 לינואר. בנוסף ביידן וסגניתו האריס יקבלו תדרוכים ביטחוניים ומודיעניים כמו טראמפ.

רק אמש הודיע ג'ו ביידן על שורת מינויים חדשים בממשלו העתידי, כמו מזכיר המדינה המיועד אנתוני בלינקן היהודי ומינויו של מזכיר המדינה לשעבר ג'ון קרי, הזכור בישראל פחות לטובה בשל הלחצים שהפעיל עליה, לאחראי בממשל למאבק בהתחממות הגלובלית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר