ראיון באולפן 'כיכר'

השופט הדתי שפסל את חוק הגיוס: "אני מלא כבוד לתורה"

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון בדימוס, אליקים רובינשטיין, שפסל בעבר את חוק הגיוס, בראיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת': "הגיע הזמן שמי שלא לומד תורה ימלא את חובו לציבור" • צפו (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך )

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון בדימוס, אליקים רובינשטיין, שפסל בעבר את חוק הגיוס, בראיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת': "מי שלא לומד תורה הגיע הזמן שימלא את חובו לציבור". הראיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

חוק הגיוס שנפסל שוב ושוב ע"י שופטי בג"ץ, גם אם יש מטרה סופית לשופטים שבסופו של דבר החרדים יתגייסו, כל המחקרים והנתונים מראים שכל פעם שניסו לעשות זאת בכוח מספר המתגייסים רק ירד, והתחושה היא ששוב ושוב בג"צ מנסה לרדוף את הציבור החרדי ע"י פסילת חוק הגיוס?

"חוק הגיוס זו שאלה רגישה ומורכבת מאד. קודם כל צריך לברך על כל התקדמות שיש בנושא מצד החברה החרדית, ואני בעצמי כתבתי לא מזמן מאמר גדול באחד העיתונים האקדמאים בנושא, והגדרתי את הנושא הזה כרגיש ביותר ביחסים בין החברה הכללית לחברה החרדית.

"אם אנחנו מדברים על חקיקה, הקושי האמיתי הוא, וצריך לומר זאת ביושר כלפי שמיא, הוא נושא השוויון - איך אתה יוצר את התחושה בחברה הישראלית של שוויון.

"אני יודע ששוויון אחד לאחד אין, אבל כל הרעיונות של וועדת טל וגיוס חרדים מטרתם לקדם את השוויון, ואני כאחד שהיה שותף לפסילת חוק הגיוס כתבתי חוות דעת שהיא מלאת כבוד לתורה, וללימוד התורה. אני עצמי לומד תורה.

"אני מכבד כל חבר כנסת, אבל אני בעד לשון נקיה גם כשמבקרים, ויש לדעת שהסוגיא הזאת היא מאד מורכבת וצריך לגרום לכך שגם החריגים שמוחרגים לפי החוק, יוחרגו בצורה שוויונית עד כמה שניתן".

אתה לא מסכים עם האמירה שכל מי שרוצה ללמוד תורה יכול ללמוד תורה?

"אני מסכים עם האמירה הזאת, אבל אני גם אומר בנשימה אחת שמי שלא לומד תורה הגיע הזמן שימלא את חובו לציבור, וישנם גם רעיונות נוספים איך לעשות זאת, ואפשר למצוא איזונים תוך הידברות".

פסילת חוק זו הידברות?

"צריך לקרוא את פסקי הדין ולאחרונה ישנם גם משפטנים חרדים שקוראים את פסקי הדין, הם מבינים היטב את סיבת הפסילה ואת הקו שנחצה בנושא הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר