צפוי עיכוב

חשד: טעות קריטית בחיסון של אסטרהזניקה

חברת התרופות הודיעה על 90% הצלחה בחיסון לקורונה, אך מתברר כי טעות שהובילה לכך שחלק מהנסיינים קיבלו חצי מינון, גרמה באופן חריג דווקא לתוצאות טובות יותר (אקטואלי)

(צילום: שאטרסטוק)

אחרי פייזר ומודרנה, גם חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה הודיעה השבוע על הצלחה בניסוי לחיסון נגד הקורונה, עם יעילות של 90%. אך מתברר כי השמחה, ככל הנראה, הייתה מוקדמת מידי.

עיתון הניו יורק טיימס מדווח כי על פי החשד, יש טעות חמורה בניסוי, מה שהוביל לכך כי חלק מהנסיינים קיבלו רק מחצית מהמינון של החיסון.

באורח מוזר וחריג, מתברר כי דווקא בקרב קבוצה זו, התוצאות היו יעילות יותר מאשר בקרב שאר הנסיינים שקיבלו את הכמות המלאה.

רק אחרי פרסום התוצאות, הודתה החברה כי מדובר היה בטעות במנת החיסון לכאלפיים הנסיינים הראשונים. מיד לאחר מכן, חזרו לכמות הנדרשת לפי הפרוטוקול.

בעקבות התהיות הרבות, כיצד ייתכן שמינון נמוך יותר יעיל יותר, בניגוד לרוב החיסונים בהם מנה גדולה יותר דווקא עוצמתית יותר, צפוי עיכוב באישור החיסון.

גם בחברת התרופות הבריטית לא יודעים להסביר את התוצאות החריגות, אך עדיין ממשיכים בפיתוחו, וצפויים להגיש מחר בקשה לאישור חירום.

סטפני קקקומו, דוברת מינהל המזון והתרופות האמריקני, סירבה להגיב לבקשת הניו יורק טיימס לשאלה האם הטעות במינון תפגע בסיכוי של החברה לקבל אישור.

לדבריה, הם מצפים שהחיסונים שמוגשים לאישורים יהיו יעילים לפחות ב-50 אחוז במניעה או הפחתת חומרת המחלה – מה שאסטרהזניקה כבר הוכיחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר