חילופי אסירים?

"מרגלת למען ישראל" שוחררה במפתיע מאיראן

צעירה מאוסטרליה שנעצרה בטענה כי ריגלה למען ישראל, שוחררה על ידי האיראנים • רשמית לא נמסרו פרטים אך מסתמן כי בתמורה שוחררו איראנים שתכננו פיגועים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: باشگاه خبرنگاران جوان)

קיילי מור-גילברט, צעירה מאוסטרליה שהייתה עצורה באיראן יותר משנתיים, שוחררה במפתיע בתמורה לשלושה איראנים ששוחררו חזרה לאיראן.

הצעירה נעצרה שטענה כי היא מרגלת עבור "מדינות אויב", בהם גם ישראל. בית משפט מקומי קיבל את הטענה כי היא מרגלת והרשיעה אותה.

למרות שנגזר עליה עשר שנות מאסר, היא שוחררה כעבור שנתיים. בתקשורת האיראנית דיווחו כי בתמורה, חזרו לאיראן שלושה צעירים שהיו עצורים.

בתקשורת האיראנית, שם דיווחו על עסקת חילופי האסירים, לא נקטו בשמותיהם, לא בשם המדינה בה היו עצורים וללא הסבר מדוע היו עצורים.

אך מדיווחים לא רשמיים נטען כי מדובר בשלושה איראנים שתכננו לפגוע בדיפלומטים ישראלים בתאילנד. רשמית, ישראל ואוסטרליה שומרות על שתיקה ולא הגיבו לנושא.

לפני כשנה, הצליחה קיילי להבריח מכתב מהכלא האיראני בו כתבה: "אני אישה תמימה, נכלאתי בגין פשע שלא ביצעתי ואין ראיות אמיתיות, זה עוול כבד, אך לצערי זה לא מפתיע אותי - כבר בתחילת מעצרי היה ברור שיש המצאות והאשמות הזויות".

"אני לא מרגלת מעולם לא הייתי מרגלת ואין לי שום עניין לעבוד בארגון ריגול של שום מדינה. כשאעזוב את איראן אני רוצה להיות אישה חופשית ולחיות חיים חופשיים, לא בצל סחיטה ואיומים".

ראש ממשלה אוסטרליה סקוט מוריסון אמר בתגובה לניו יורק טיימס: "אנחנו לא מגיבים לשום שאלה שקשורה לשחררה. אוסטרליה פועלת בערוצים דיפלומטיים כדי לפתור בעיות רבות מסוג זה".

שרת החוץ של אוסטרליה, מריס פיין, סירבה לאשר או להכחיש את הטענות. "אני לא מתכוונת להגיב על שיחות דיפלומטיות עם ממשלות אחרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר