צו על תנאי

מנדלבליט לבג"צ: לחייב למנות מפכ"ל למשטרה

היועמ"ש אביחי מנדלבליט הגיש תשובה לבג"ץ בעניין אי מינוי מפכ"ל והצטרף כשדרש להוציא צו על תנאי למדינה, על מנת שזו תקדם מינוי מפכ"ל למשטרה - בהקדם (חדשות, בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מנדלבליט (צילום: Hadas Parush/FLASH90)

האם סוף סוף ימונה מפכ"ל? ניצב מוטי כהן, ממלא את מקום המפכ"ל הקבוע מאז חודש דצמבר, לפני שנתיים, בעקבות המשבר הפוליטי המתמשך והקמת ממשלת האחדות שבתחילתה הקפיאה מינויי בכירים.

עבור היועץ המשפטי לממשלה, שאגב ממלא את מקום פרקליט המדינה מאותה הסיבה, הגיע הזמן לשים לסאגה סוף.

בתגובה שהגיש לבג"צ, בעתירה שדורשת להורות לממשלה למנות מפכ"ל מיד, הסכים הדוקטור אביחי מנדלבליט עם הנחת העותרים ואמר כי "אין נימוק מספק לפרק הזמן הארוך בו מינתה הממשלה מפכ"ל", ועל כן הוא חושב כי על בג"צ להוציא לממשלה בכלל, ולשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בפרט, צו על תנאי שיביא בהקדם מינוי מפכ"ל לוועדה למינוי בכירים.

השר אוחנה כבר הצהיר בעבר כי יביא מפכ"ל מתוך המשטרה, ולא שם כמו רוני אלשיך שהגיע מהשב"כ. על פי הערכות, אחד השמות הבכירים הוא מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, שחשוד בעיני המפגינים בבלפור כ"שליח נתניהו ואוחנה". סיכויי ממלא המקום מוטי כהן לקבל קביעות בתפקיד לא מבוטלים, אך לא גבוהים.

ראש הממשלה החליפי בני גנץ מיהר להגיב, במסר נסתר לראש הממשלה בנימין נתניהו, הדורש חבילת מינויים: "אי אפשר להשאיר מדינה בהמתנה. קורא למנות מפכ"ל, פרקליט מדינה ולהשלים את כל המינויים בהקדם האפשרי", כתב גנץ.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את ראשי ממשלת האחדות, נתניהו ושותפו לשעבר גנץ: "האבסורד המטורף הוא שצריך בכלל התערבות משפטית כדי שהממשלה תמנה מפכ"ל או תעביר תקציב. היו כבר ממשלות גרועות לישראל, אבל זו הפעם הראשונה שיש ממשלה שמסרבת לעבוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר