"חג ההודיה"

טראמפ חגג ביחד עם החרדים את ניצחונם

הנשיא דונלד טראמפ חגג, בציוץ בטוויטר, את ניצחון החרדים בבית המשפט על החלטת מושל ניו יורק הדמוקרטי לאסור פתיחת בתי כנסת בשל הקורונה. העיתוי, הטוב לאמריקנים: ערב חג ההודיה (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
טראמפ "חונן" תרנגול הודו בטקס המסורתי בבית הלבן (צילום: הבית הלבן)

היום (חמישי), חוגגים בארה"ב את החג האזרחי "חג ההודיה", הנשיא דונלד טראמפ, חגג בציוץ בטוויטר את ניצחונם של החרדים על החלטתו של מושל ניו יורק וכתב "חג ההודיה שמח".

חג ההודיה נחגג בצפון אמריקה ובו מבטאים את הכרת התודה על יבולי הסתיו. מקורו של החג במתיישבים החדשים ביבשת החדשה, שנאבקו כל העת בקשיי ההתאקלמות וכל הצלחה זכתה לחגיגה.

כזכור, בית משפט העליון בוושינגטון קיבל הלילה את עתירת תנועת אגודת ישראל והורה כי אין לסגור את בתי הכנסת בשל התפשטות הקורונה. מדובר בעתירה שהגישה התנועה המאגדת את היהדות החרדית בארה"ב נגד מושל ניו יורק, אנדרו קואומו המתנכל לטענתם לתושבי עירו החרדים. לעתירה היו שותפים גם הנוצרים שדרשו את פתיחת הכנסיות שלהם.

קואומו הדמוקרטי החליט לחלק את העיר לאשכולות, ולהטיל הגבלות חמורות על אזורי המגורים החרדים, כולל איסור על התכנסויות, פתיחת מוסדות חינוך ובתי כנסת. טראמפ שטען כל העת כי יש לצמצם את הפגיעה בחופש החיים בארה"ב למרות הקורונה, היה כאמור מרוצה מהחלטת בית המשפט נגד המושל.

בארה"ב, כלי תקשורת שסיקרו את הפסיקה, ציינו כי רואים בכך את ההשפעה השמרנית של מינויי השופטים שמינה טראמפ, שהתנגד בעצמו לסגירת בתי הכנסת וזכה בתמורה למכתב תמיכה מגדולי הרבנים והאדמו"רים בארה"ב.

בית המשפט פסק לטובת אגודת ישראל נגד ההחלטה של מושל העיר ניו יורק ברוב של 5 תומכים מול 4 מתנגדים. אם לא המינוי האחרון של טראמפ, למנות את איימי קוני בארט השמרנית במקום השופטת היהודייה הפרוגרסיבית רות ביידר גינסבורג, ייתכן והעתירה הייתה נדחית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר