חילוקי דעות קשים

מאחורי הקלעים של הסערה בביתר עילית

סערה בביתר עילית לאחר שמעמד קבלת פנים ותהלוכה מרכזית שאמור היה להתקיים אמש בעיר לרגל שחרורו של האברך ששהה במעצר במשך יומיים, בוטל ברגע האחרון (ארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: ארי קופרשטוק)

סערה בביתר עילית לאחר שמעמד קבלת פנים ותהלוכה מרכזית שאמור היה להתקיים אמש בעיר לרגל שחרורו של האברך ששהה במעצר במשך יומיים, בוטל ברגע האחרון.

ל'כיכר השבת' נודע, כי מאחורי הקלעים מתרחש בימים האחרונים מאבק של ממש, כאשר מצד אחד עומדים גורמים קנאים וקיצונים שדואגים להבעיר את השטח, מתוכם אברכים מתוך חסידות באיאן שתומכים במלוא המרץ בהמשך ההפגנות ובעימותים עם המשטרה. מצד שני עומדים עסקני חסידות באיאן, להם קשר טוב מאד עם הרשות העירונית ומשטרת ישראל, שמתנגדים בתקיפות להבערת השטח, תוך שימוש בשמם של מוסדות באיאן וגרימת נזק לטענתם לפעילות השוטפת מול המשטרה.

הדברים הגיעו לידי כך, שמצד אחד נאלצו עסקני חסידות באיאן לפעול ביומיים האחרונים במרץ רב לטובת שחרורו של האברך שנעצר ונמנה על אחת המשפחות המוכרות בחסידות, תוך שהם אף פעלו להשגת הערבות בסך 5000 ש"ח, ומצד שני פעלו העסקנים בכל כוחם כדי לבטל את הוראת הרבנים לפני יומיים, שהורו לאנשי הקהילה לצאת לעצרת מחאה גדולה, עצרת שבוטלה בסופו של דבר, כפי שדווח ב'כיכר השבת'.

גורם שבקיא בנעשה מאחורי הקלעים מוסיף ומספר בשיחה עם 'כיכר השבת', כי המחלוקת בין הצדדים גרמה גם לחילוקי דעות בתוך בית הדין, כאשר אחד מהרבנים הבולטים בעיר תומך בהמשך המאבק, ואף סירב להיפגש לאחרונה עם נציגי המשטרה שביקשו להגיע להבנות. זאת בזמן שרבנים אחרים בבית הדין, ובראשם רב העיר הגר"ח וייס סבורים כי יש לעשות הכול כדי להשיב את השקט והשלווה, תוך הידברות שקטה.

חילוקי הדעות הללו מספר הגורם, גרמו לכך שאמש בשעות הבוקר יצא מכתב תמיכה יוצא דופן מטעם בית הדין באברך שנעצר, כאשר מצד שני פעלו גורמים ועסקנים שונים מתוך באיאן כדי לבטל את התהלוכה המרכזית שתוכננה להתקיים אמש בשעות הערב. כך, דקות ספורות לפני תחילת המעמד, קיבל האברך ששוחרר ממעצר שיחת טלפון מאביו בשם אחד ממנהלי מוסדות באיאן, שבה נאמר לו כי מוטב שלא ישתתף בתהלוכה, כדי לא לגרום לנזקים ואף למעצרו בשנית.

בנוסף, הורה רב העיר למארגן התהלוכה ואחד הפעילים הבולטים בנושא ההפגנות לבטל כליל את התהלוכה, ולאחר הפצרות רבות של המארגן בטענה, כי הושקעו כספים רבים לטובת שיירת מכוניות ותזמורת, אישר רב העיר לקיים תהלוכה ללא השתתפות האברך המדובר, ולמשך 5 דקות בלבד, מה שגרם לכך שבודדים בלבד השתתפו בתהלוכה, למורת רוחם של הפלג הקנאי בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר