נקמה או הבלגה?

חיסולו של המדען הבכיר; בישראל נערכים לנקמה האירנית

בישראל מעריכים כי האיראנים לא יוכלו לעבור בשתיקה על חיסולו של מדען הגרעין מוחסן פח'ריזאדה, בלב טהרן - והכוננות תוגברה; ב"ניו יורק טיימס" מעריכים כי ישראל בכל מקרה תצא מנצחת (חדשות)

מוחסן פח'ריזאדה וזירת החיסול (צילום: אבו עלי, מתוך טוויטר)

בישראל, ההערכה הינה כי האיראנים לא יוכלו לעבור בשתיקה על חיסולו הדרמטי והמטלטל, של מדען הגרעין האיראני, מוחסן פח'ריזאדה, ביום שישי בלב טהרן.

ניר דבורי דיווח ב'חדשות 12' כי במערכת הביטחון נערכים לכל תרחיש - החל מפגיעה בשגרירויות ובקהילות היהודיות בעולם ועד ירי רקטי לעבר שטחי מדינת ישראל.

ישראל, העלתה מיד את הכוננות בנציגויות השונות בעולם - גם ללא התראה ממוקדת, שכן כוח קודס האיראני הקים תאי טרור באירופה, בדרום אמריקה וגם במזרח הרחוק, התאים הללו יכולים לפגע בשגרירויות ישראליות או בקהילות יהודיות.

לצד זאת, איראן יכולה לבצע ירי רקטות, או לשגר מל"טים מתאבדים וטילי שיוט גם מתימן, מסוריה, מעיראק, מלבנון ואפילו מעזה, לא רק לעבר מדינת ישראל אלא גם אל נתיבי השייט הישראליים, בים האדום.

זירת החיסול של מוחסן פחריזאדה (צילום: טוויטר)

ניר דבורי מציין עוד כי גם בכירים ישראליים, בהווה ובעבר, מהווים מטרה לגיטימית בעיני האיראנים, לאור חיסולו של הבכיר.

יחד עם זאת, באיראן מבינים כי נקמה כעת, תגרור את ארה"ב להגיב ובצורה קשה, והם אינם מעוניינים להסתבך כעת בתקיפה שכזו, שעלולה להיות מכוונת אל מתקני הגרעין שלה.

יוזכר כי גם את מותו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס, הם עדיין לא נקמו - למרות האיומים, אך הכוננות והחשש מנקמה, יימשכו לאורך זמן.

ב"ניו יורק טיימס" פורסמה כתבה מקיפה על החיסול, ובה נטען כי "ייתכן שהישראלים מהמרים כי ייצאו כמנצחים בכל מקרה", לא משנה בנתיב בו תבחר איראן - נקמה או הבלגה. שכן אם לא יגיבו, אז החיסול ודאי משתלם. אם ינקמו, הדבר יאפשר לדונלד טראמפ את האופציה לתקוף באיראן לפני שעוזב את הבית הלבן.

בתוך כך, בעוד טראמפ צייץ מחדש דיווח על חיסול המדען האיראני, אנשיו של ג'ו ביידן, הנשיא הנבחר, לא מתייחסים לדרמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר