עבירות שחיתות

הוגש כתב אישום נגד הרב הראשי של שב"ס

פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד הרב עופר אלמליח, מי ששימש כרבה הראשי של שירות בתי הסוהר • החשד: תוכנית להונות ולגנוב את שב"ס באמצעות עמותה (אקטואלי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב עופר אלמליח (צילום: כיכר השבת)

פרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית משפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד הרב עופר אלמליח, מי ששימש כרבה הראשי של שירות בתי הסוהר. החשד: תוכנית להונות ולגנוב את שב"ס באמצעות עמותת 'שורשים'.

כתב האישום הוגש נגד הרב אלמליח בעבירות של לקיחת שוחד, גניבה בידי עובד ציבור בצוותא, קבלת דבר במרמה בצוותא, הלבנת הון, ומרמה והפרת אמונים. כתב האישום הוגש גם נגד מרדכי קורקוס, מנכ"ל עמותת שורשים, המואשם גם בעבירת מתן שוחד.

על פי כתב האישום, במהלך התקופה הרלוונטית, עד ל- 1.4.2018 שירת הרב אלמליח בשירות בתי הסוהר בתפקיד סגן הרב הראשי של שב"ס. מה- 1.4.2018 שירת אלמליח בתפקיד הרב הראשי של שב"ס בדרגת גונדר משנה, אשר מקום מושבו ועבודתו במתחם נציבות שב"ס ברמלה.

במסגרת תפקידו, הרב אלמליח היה אחראי, בין היתר, על אספקת שירותי דת לאסירים במדרשות הממוקמות באגפי בתי הסוהר שמנוהלים על ידי שב"ס, באמצעות אזרחים המועסקים במיקור חוץ על ידי עמותות. על מנת להחליט על זהות העמותה אשר תספק את שירותי הדת במדרשות, שב"ס הוציא מעת לעת, מכרז לאספקת שירותי הדת במדרשות.

עמותת שורשים היא עמותה אשר לאורך התקופה הרלוונטית, מטרתה הייתה אספקת שירותי דת למדרשות במסגרת זכייתה במכרזי שב"ס לאספקת שירותי דת למדרשות. קורקוס עבד כמנכ"ל העמותה והשתכר בשכר חודשי מהעמותה לצד תנאים סוציאליים נוספים.

הרב אלמליח באולפן 'כיכר השבת'

מכתב האישום עולה כי אופן התשלום היה כזה שהעמותה קיבלה ריכוז של שעות העבודה של המורים והוציאה דרישת תשלום לשב"ס עבור עבודתם של המורים. שב"ס היו מאשרים את דרישת התשלום ומעבירים תשלום לעמותה עבור שעות העבודה, ולאחר מכן העמותה הייתה משלמת את שכר עבודתם של המורים.

לפי כתב האישום, בתקופה זו רקמו הרב אלמליח וקורקוס תכנית להונות ולגנוב את שב"ס, באופן שאלמליח הגדיל בכזב את כמות שעות העבודה של המורים של העמותה ("ניפוח שעות"), באופן שיחזה שעבדו יותר וכך שהעמותה תקבל במרמה את סכומי כסף המוגדלים לחשבון הבנק של העמותה.

"מדובר על סך הכל סכום מצטבר של 1,076,308 ש"ח, אשר נוצלו על ידי קורקוס ובני משפחתו. בתמורה שילם קורקוס באמצעות העמותה לבני משפחתו של אלמליח, לבקשת אלמליח, סך כולל של 125,750 ש"ח וכן כספים וטובות הנאה נוספים שאינם ידועים במדויק", נכתב בכתב האישום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר