הבחירות בארה"ב

מה קורה עם טראמפ: מתווכח, אבל מכיר בהפסד?

טראמפ, נשיא ארה"ב היוצא, עדיין מנסה לדבריו להוכיח כי היו זיופים בהיקף נרחב בבחירות, בשעה שגם הוא כנראה יודע שהתוצאה הסופית איננה צפויה להשתנות בכל מקרה (בעולם)

אלי דן | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

בארה''ב מתרבים הדיווחים, כי הנשיא הנבחר ג'ו ביידן צפוי לקבל החל מהיום (שני), לראשונה, עדכון נשיאותי יומי לקראת חילופי הממשל.

העדכונים השוטפים הללו, המגיעים מכל משרדי הממשל הפדרלי, אמורים לסייע לביידן, לאנשי הסגל שלו ולחברי הקבינט החדשים להתכונן לתפקידם.

טרם הבחירות בארה''ב חששו כזכור הדמוקרטים כי טראמפ ישבש את העברת השלטון בצורה מסודרת. אך כעת נראה כי טראמפ - שעדיין טוען לזיופים - למעשה השלים עם הפסדו.

המאבקים המשפטיים של הנשיא הרפובליקני, להוכחת זיופים בהיקף נרחב בבחירות, נחלו בינתיים מפלה בבתי המשפט של המדינות השונות. באחת מהן, וויסקונסין, הספירה החוזרת שנערכה לחלק מהקולות, רק הגדילה את הפער לטובת ביידן.

טראמפ, שכזכור התראיין אמש לפוקס ניוז, עדיין מנסה לדבריו להוכיח כי היו זיופים, בשעה שגם הוא יודע שהתוצאה הסופית איננה צפויה להשתנות בכל מקרה.

על פי החוקה האמריקנית, ההכרזה הרשמית על המנצח צפויה להתקיים בעוד כשבועיים, ב-14 לדצמבר, על ידי האלקטורים, בעוד חילופי השלטון בפועל צפויים להתרחש בעוד כמעט חודשיים, ב-20 לינואר 2021.

עד אז מחזיק הנשיא טראמפ במלוא הסמכויות, אחת מהן היא הציוץ הנשיאותי בטוויטר, בו הוא איחל היום "החלמה מהירה" ליריבו ביידן, שנקע את רגלו תוך כדי משחק עם הכלב.

בתוך כך, הדיווחים בארה''ב על כוונתו של טראמפ להציב את מועמדותו לנשיאות ב-2024, ולהתחיל בקמפיין הבא לנשיאות מיד עם העברת השלטון לביידן, גם הם מעידים על כך כי טראמפ מבין שהעסק אבוד, גם אם חלק מתומכיו עדיין מסרבים לקבל את העובדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר