פתיחת מערכת החינוך

איילת שקד: "הורי ישראל צריכים לומר תודה לרב קנייבסקי"

יו"ר סיעת ימינה ח"כ איילת שקד ניתחה את המצב הפוליטי המורכב, לאור האפשרות הריאלית כי הכנסת תפוזר בקרוב, ובהתייחסות לפתיחת מערכת החינוך, הודתה למרן הגר"ח קנייבסקי (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ח"כ שקד (צילום: Miriam Alster/Flash90)

"מערכת החינוך נפתחה בזכות הרב קנייבסקי. כל הורי ישראל צריכים לומר לו תודה": את הדברים הללו השמיעה לפני זמן קצר בכנסת, לא אחרת מח"כ איילת שקד, מבכירי 'ימינה', המפלגה הטוענת לכתר השלטון ומאתגרת את נתניהו מימין.

בתדרוך שהעבירה לכתבים, ברקע הדיבורים ההולכים וגוברים על פיזור הכנסת, הביעה תחילה חברת הכנסת סקפטיות באשר להיתכנות המהלך ואמרה: "לא יהיה פיזור כנסת, כי ח"כ איתן גינזבורג מ'כחול לבן' יתקע את זה בוועדת הכנסת שבראשותו".

באשר לחוקים הפוגעניים שהגישה היום לשולחן הכנסת סיעת כחול לבן, הצהירה שקד, הנציגה החילונית ב'ימינה': "אנחנו, כימין, לא מוכנים שדבר כזה יעבור. וגם ככה אין לזה סיכוי, כי אנחנו לא יודעים מה היא עמדתם בנושא של הנדל והאוזר, וגם בסיעת רע"מ מתלבטים".

היריבים, בנט ונתניהו. ארכיון (צילום: Hadas Parush/Flash90)

"נתניהו לא מתכוון להעביר את הרוטציה", סבורה הבכירה מ'ימינה'. "אך עדיין יש אנשים במחנה גנץ שמעדיפים למשוך זמן, אך ההנחה הסבירה היא שאנחנו לקראת בחירות, שנצא אליהן בסוף דצמבר".

בהתייחסות להתנהלותן של ש"ס ויהדות התורה, אמרה שקד: "החרדים היו צריכים לעשות 'שביתה איטלקית'; לא להצביע עם הקואליציה, עד שייפתר משבר חוק הגיוס".

"החרדים ונתניהו מצטערים על זה שהשליכו אותנו לאופוזיציה, אבל אנחנו מוכנים עכשיו לבחירות. נלך עם סמוטריץ', ובנט יכריז על מועמדותו לראשות הממשלה".

לדבריה, באשר למיקומה כמספר 2 של בנט: "הציבור מביע אמון בבנט, ולי לא אצה הדרך. אמנם אני לא פוסלת את זה בעתיד".

עמדתו של מרן שר התורה. ארכיון (באדיבות המצלם)

לקראת סיום הפתיעה שקד ואמרה, כי חברי מפלגתה תומכים במתן פטור גורף לחרדים מגיל 22, כדי שייצאו לעבודה, והוסיפה - בהקשר לקורונה: "מערכת החינוך נפתחה בזכות הרב קנייבסקי. כל הורי ישראל צריכים לומר לו תודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר