חוק הגיוס תקוע

'יהדות התורה' נגד גנץ: מפר את ההסכם בבוטות

סיעת 'יהדות התורה' פרסמה הערב הודעה נגד יו"ר 'כחול לבן', שר הביטחון בני גנץ, על סירובו לקדם את חוק הגיוס: "הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני על ידי כחול לבן" (חדשות, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר כחול לבן גנץ עם יו"ר ועדת הכספים גפני (צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן)

בעקבות סירובו של יו"ר 'כחול לבן', בני גנץ, לקדם את חוק הגיוס, בסיעת 'יהדות התורה' יוצאים למתקפה נגדו וטוענים כי הוא מפר בבוטות את ההסכם הקואליציוני שנחתם ערב הקמת הממשלה.

בהודעה שפרסמה הערב (שני) סיעת 'יהדות התורה' נכתב: "בהסכם הקואליציוני עליו חתם יו''ר סיעת כחול לבן בני גנץ נכתב ונחתם במפורש כי 'עם כינון הממשלה יחוקק חוק להסדרת מעמד תלמידי הישיבות'.

"מאז חלפו שמונה חודשים ועד כה שר הביטחון בני גנץ לא עמד בהתחייבותו המפורשת לקדם את החוק ועשה כל דבר כדי להתחמק מההסכם. אנו רואים בכך הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני על 'ידי כחול לבן'".

ב'יהדות התורה' התייחס לחוקים המנוגדים לתורת ישראל שצפויים לעלות להצבעה בכנסת ואמרו: "אנו מצפים כי הליכוד יסייע ביתר אקטיביות להורדת הצעות החוק הפרטיות הפוגעות בציפור הנפש מסדר יומה של הכנסת".

השר יעקב ליצמן בראיון בלעדי ל'כיכר השבת'

כזכור, מוקדם יותר אמר יו"ר 'יהדות התורה', השר יעקב ליצמן, בראיון בלעדי ל'כיכר השבת' כי: "בוודאות גנץ משתמש בחוק הגיוס כערובה לרוטציה. אף פעם לא צפיתי שישתמשו בדברים גדולים לפוליטיקה. זה לא היה, זה דבר חדש שנהיה עכשיו".

יצא לך לדבר עם בני גנץ על נושא חוק הגיוס? כשאני דיברתי איתו הוא הכחיש...

"הוא יכול להכחיש את זה עד מחרתיים, עובדה שהוא דחה פעם ופעמיים. עכשיו בג"ץ לא נתן לו הארכה. הוא צריך להביא את זה, והוא לא מביא. מה לעשות..".

ערבות? גרסאות גנץ ודרעי בראיונות ל'כיכר השבת'

לדבריו: "זה נכון שחתמנו על ההסכם הקואליציוני, אבל באותו הסכם כתוב שצריך להביא את חוק הגיוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר