הסיבה לירידה בתחלואה

פרופסור גרוטו: "מעריכים ש-40% מתושבי בני ברק נדבקו"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, חושף בראיון כי אזורים שונים של המגזר החרדי עברו סוג של חיסון עדר וזו אחת הסיבור לירידה בתחלואה: "מונע את ההתפשטות" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך )

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, חושף בראיון כי אזורים שונים של המגזר החרדי עברו סוג של חיסון עדר וזו אחת הסיבור לירידה בתחלואה: "מונע את ההתפשטות". הראיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

מערכת החינוך החרדית נפתחה כבר לפני חמישה שבועות ואנחנו רואים שאין תחלואה גבוהה

"אנחנו רואים כעת גם במגזר החילוני שבשלב זה לשמחתנו אין מקור תחלואה גדול בקרב בתי הספר, וכמובן שגם במגזר החרדי זה ככה, ויש לכך כמה מרכיבים, בין היתר העובדה שבמגזר החרדי ישנם יותר ויותר ישיבות ותלמודי תורה שנצמדים להנחיות ומקפידים על מסכות ולמידה בקבוצות קטנות, והדבר הנוסף היא העובדה שרבים במגזר נדבקו, מה שגורם לסוג של חסינות עדר ומונע את התפשטות הנגיף הלאה".

אתם מעריכים ש-40%-50% מהמגזר החרדי נדבקו כבר בנגיף?

"לא בכל המקומות, אבל ישנם מקומות שאכן אנחנו מדברים על כ.40%, זה כמובן משתנה לפי ערים ושכונות, אבל ברור שיש מקומות שהם מוגנים יותר כרגע, גם בשל העובדה שרבים כבר נדבקו וגם בגלל השילוב של נדבקים רבים והמשך השמירה על הכללים, וכמובן גם בגלל הירידה במספר הבדיקות בחלק מהמקומות".

כאמור, הראיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר