'מסנן ביולוגי': כ-50,000 דגים הושלכו לכנרת

אנשי משרד החקלאות, השליכו היום לכנרת כ-50,000 דגיגי בורי, וזאת כדי להעשיר את הדגה בכנרת, לסנן חיידקים המגיעים מהאצות וכן כדי לטפל ולשפר את איכות המים (בארץ)

הדגיגים שהושלכו (צילום: משרד החקלאות)

בכדי לשמור על המרקם האקולוגי של הכנרת ולשמור על איזון אוכלוסיית האצות ולהעשיר את הדגים בו, משרד החקלאות השליך היום (רביעי) כ-50,000 דגיגי בורי לכנרת

פעולה זו קורית מדי תקופה, וזאת לשם מטרה כפולה, להעשיר את הדגה בכנרת וכן כדי לטפל במים ולשפר את איכותם. בדרך כלל האכלוס מתבצע באמצעות דגיגי בורי מהבר המועברים ממקור מים טבעי אחר, אולם במקרה הזה המשרד השתמש בדגיגים שהוטלו במכון רבייה ימי במעגן מיכאל לפני ארבעה חודשים.

מדובר בדגיגי קיפון גדול ראש (Mugil cephalus),שלהם יש תפקיד חשוב בשמירת מאזן האצות בכנרת, כאשר הדגים משמשים מסנן ביולוגי לדילול האצות באגם הכנרת.

הצורך במסנן נובע בשל כך שיש מספר סוגי אצות בכנרת שעלולות לפתח רעלנים ולפגוע בכך באיזון הביולוגי באגם ובאיכות מי השתייה המופקים ממנו.

גיא רובינשטיין, מנהל תחום חקלאות מים באגף הדיג במשרד החקלאות הסביר: "אכלוס דגים ככלי לניהול אגמים, מספק הזדמנות לנקיטת גישה חיובית ופעילה להעשרה מכוונת של אוכלוסיות מתדלדלות, הגדלת החלק היחסי של אוכלוסיות דגים רצויות, והוספה מבוקרת של דגיגים חדשים אשר צפויים להטיב עם המערכת".

"שיטה זו", הוסיף רובינשטיין, "נפוצה ומיושמת בהצלחה לאורך עשרות שנים בימים ובמאגרי מים מתוקים רבים ברחבי העולם. משרד החקלאות תומך ומקדם את פיתוח המסוגלות לייצור דגיגי בורי במכוני רבייה, כאשר בשנים האחרונות אנו עדים להתקדמות משמעותית בתחום שאת התוצאות אנו רואים כיום השטח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר