הפריצה לשירביט

האקרים מאיימים: שלמו מיליון דולר בביטקוין

קבוצת BlackShadow פרסמה הודעה כי אם לא ישלמו לה בתוך יממה 50 ביטקוין, ידליפו את המידע על אלפי לקוחות חברת הביטוח הישראלי • "הזמן שלכם מתחיל ב09:00" (ארץ)

(צילום: BlackShadow)

קבוצת ההאקרים BlackShadow, שפרמה לחברת הביטוח הישראלית שירביט, פרסמה הלילה הודעה בחשבון הטלגרם עם דרישה לתשלום.

ההאקרים דורשים מהחברה 50 ביטקוין (כמיליון דולר) בתוך 24 שעות בתמורה לאי הפצת המידע או מכירתו - ומאיימים בהעלאת הסכום עד למכירת המידע.

לדברי הקבוצה, "אם לא תעבירו את הכסף בתוך 24 שעות, המחיר ישתנה ל-100 ביטקוין. אם לא תעבירו אותו ביום השלישי, המחיר ישתנה ל-200 ביטקוין. אחרי זה אנחנו נמכור את הנתונים לאחרים".

"הזמן שלכם מתחיל ב-09:00 בבוקר שעון ירושלים", כתבו, והוסיפו את פרטי החשבון אליו הם מצפים כי 'שירביט' תעביר את סכום הכסף העתק.

רבע שעה לפני פרסום הודעת הסחיטה, פרסמו ההאקרים עוד 300 מסמכים, תוך הודעה כי אחרי 24 שעות, למרות שהסכום שהם דורשים יוכפל, הם ידליפו עוד מידע.

ההאקרים לא פרסמו שום ערבויות וביטחונות לכך שאם הם יקבלו את הכופר הגבוה שהם דורשים, הם אכן לא יפיצו את המידע הלאה.

יצוין כי הסיבה לכך שהם דורשים את הכסף במטבע הוירטואלי ביטקוין, משום שקשה מאוד, עד בלתי אפשרי, להתחזות אחרי מקור הכסף ולכן ארגוני פשיעה רבים ברחבי העולם משתמשים בו כדי להלבין הון ולהעביר סכומים גבוהים.

מנכ"ל שירביט, צביקה ליבושור, מסר ביום שנחשפה הפריצה כי "חברת הביטוח שירביט מעמידה את תחום הבטיחות והשירות ללקוחותיה בראש סדר העדיפויות, ומדורגת שנה אחר שנה בצמרת חברות הביטוח בישראל בתחומי פעילותה, הן על ידי אגף שוק ההון במשרד האוצר והן על ידי לשכת סוכני הביטוח. שירביט השקיעה מיליוני שקלים באבטחת מאגרי מידע ובהגנה בפני מתקפות סייבר ועומדת בכל דרישות הרגולציה המחמירות בנושא זה".

"החברה משקיעה גם כעת את כל המשאבים והמאמצים הדרושים לפתרון יעיל, בטוח ומהיר של מתקפת הסייבר, שמטרתה האמיתית לנסות ולפגוע במשק הישראלי. שירביט תמשיך לפעול בשיתוף פעולה ובשקיפות מלאים מול רשויות המדינה, ותנקוט בכל האמצעים הנחוצים לאבטחת לקוחותיה, ולהמשך מתן שירות איכותי ומיטבי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר