למרות הקורונה

ושבו בנים: 316 יהודים עלו ארצה מאתיופיה

על אף הקורונה והמשבר הפוליטי, הגיעו הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר בני גנץ לנתב"ג לקבל את פני 316 העולים מאתיופיה, במסגרת מבצע "צור ישראל" (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ וללא קרדיט)

יהודי אתיופיה שעלו בעבר ארצה עברו טלטלות קשות, שגרמו למותם של רבים מהם במהלך המסע המפרך. הבוקר (חמישי), לאחר שנים רבות של מאבקים פוליטיים, סוף סוף הגיעו ארצה 316 מתוך 2,000 בני הפלאשמורה הממתינים לעלות, במסגרת מבצע "צור ישראל", שאישרה הממשלה לפני חודשיים.

עם 316 העולים הייתה גם שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, שנסעה לעקוב מקרוב.

ברקע המשבר הפוליטי ופיזור הכנסת הקרב, בטקס נכחו ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ - שהקפידו שלא להביט אחד על רעהו - כמו גם שר החוץ, גבי אשכנזי, ויושב ראש הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס, "לא זוכר שהתרגשתי כך כבר הרבה שנים, ממראה ציוני כל כך מזוקק, שמבטא את כל המשמעות שלנו. רעייתי שרה ואני עמדנו שם עם דמעות בעיניים במעמד קבלת הפנים, כשרואים את העולים, אחינו יהודי אתיופיה יורדים מהמטוס עם סלים - כמו שאנחנו זוכרים, כמו שאני זוכר מילדותי - יורדים, נוגעים בקרקע, ארץ ישראל".

"האמא מנשקת את האדמה ונושאת תינוקת שקוראים לה ירושלים, ועוד תינוקת שקוראים לה אסתר. אסתר וירושלים, באות לירושלים - זו המהות של הסיפור היהודי, זו המהות של הסיפור הציוני".

שר הביטחון בני גנץ: "אנחנו מממשים היום את החזון הציוני במובנו הטהור ביותר – קיבוץ גלויות. אתם, שעומדים בשעריה של הארץ הזו, נושאים על גבכם מסורת נפלאה של אלפי שנים, וזו חובתה של מדינת ישראל לדאוג לכם לקליטה מיטבית ולהזדמנות שווה להתחיל כאן את חייכם החדשים".

"למרות המגיפה המשתוללת, חשוב מאוד שהגעתם לכאן עכשיו ושנפיק את הלקחים מהקליטה בעבר. בשבועות האחרונים קיימתי הערכת מצב ביטחונית בנוגע לסכנות כתוצאה מהמצב בצפון אתיופיה והשלכותיו לבני הפלאשמורה הנוספים שממתינים שם לעליה לישראל. נבחן כיצד ניתן להאיץ את העלאתם של כל הממתינים, ובמידת הצורך, נדע גם לפנות אותם לאזור מבטחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר