אבי התיאוריה המסעירה

אבישי בן חיים הפתיע: "אצביע לגנץ"

הפרשן שמקשר את כל ענייני נתניהו למאבק בין הגמוניות, ישראל הראשונה מול השניה, לא אהב את סירוב להתפשר מול גנץ, והודיע כי יצביע לאחרון - "באמצעות הילדה, אני לא מסוגל" (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
בן חיים והיריבים (צילום: David Cohen, Yonatan Sindel/Flash90)

אבישי בן חיים, פרשן חדשות 13, הפתיע היום (חמישי) והודיע כי בבחירות הבאות יצביע למפלגה שתעמוד בראשות בני גנץ.

כוונתו זו הסעירה בשעות האחרונות את הרשתות החברתיות, וזכה לגינוי מהיר מיאיר נתניהו, מאחר ועד כה הוא הגה, הפיץ ודבק בתיאוריה כי כל המאבק נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מקורו בהתגוששות בין שתי הגמוניות: 'ישראל הראשונה' מול 'ישראל השניה'.

העובדה כי רוב מבין מצביעיו של נתניהו נמנה על הפלח המסורתי או המזרחי בישראל, היא לפי בן חיים המניע של מערכות אכיפת החוק וכלי התקשורת להיאבק בנתניהו, כחלק מהיותם מזוהים עם ישראל הוותיקה, האשכנזית-בורגנית, שמסרבת כבר שנים לעכל כי ניטלה ממנה ההובלה.

"נגרור את גופתך": בן חיים מאוים בהפגנת שמאל. ארכיון (צילום: מתוך @YinonMagal בטוויטר. תמונה, ארכיון: יוסי אלי)

אלא שבמקביל דוגל בן חיים בממשלת אחדות כצו השעה, ועל כן כתב בעבר כי "לא מאמין שזה יקרה, אבל אם אם נתניהו עושה תרגיל נורא לגנץ וחבריו, אחרי המהלך המדהים שלהם למען אחדות, ולוקח את העם לבחירות 4, במקום לממשלה ישראלית רחבה, או אז אני צריך חשבון נפש של שוטה מיסטיקן, אבל בעוצמות של צורך לחפש שוב את גתה ואת דיאלוג הפגישה המכוננת בין מפיסטופלס לפאוסט".

לאחרונה הוסיף וצייץ, כי "ממשלת אחדות ופיוס - היעד הלאומי הכי חשוב של ישראל. עדיין אפשר להציל אותה. נתניהו ייתן רוטציה, גנץ וכחול לבן ייתנו את החלק שלהם שהיה לב ונשמת ההסכם, ושעד כה הם לא נתנו: אווירת פיוס; פיוס וכבוד מינימלי כלפי ראש הממשלה ובוחריו, והפסקת התמיכה הנלהבת במבזיו ובהשמצות המכוערות".

כעת, אחרי שזכה להקנטות מצד קולגות כשהוכח כי נתניהו לא נכון לפשרות מול גנץ, הודיע כאמור הפרשן הססגוני: "בבחירות הבאות אצביע למפלגה שגנץ יעמוד בראשה, זאת כאות הערכה לרעיון הפיוס, ובהצדעה לבני גנץ על הניסיון היפה שלו ללכת לממשלת אחדות - מהלך שעליו שילם מחיר כבד".

"גילוי נאות: אקח איתי לקלפי את הילדה הקטנה שלי, שהיא תכניס את הפתק למעטפה. בעצמי לא מסוגל", הוסיף בן חיים בהסתייגות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר