במחנה המרכז-שמאל

בחירות? המפלגה החדשה ו'הכוכב' החדש

במפלגות המרכז-שמאל חפצים מאוד שהרמטכ"ל הקודם, גבי אייזנקוט, יצטרף לשורות המפלגה שלהן. במקביל, הוקמה מפלגה חדשה שעלולה לסחוף אחריה אלפי מובטלים (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אייזנקוט עם יעלון, גנץ וראש הממשלה נתניהו (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

לקראת המערכת הצפויה של מערכת בחירות 2021, סיכום קצר של הכוכבים החדשים בגוש המרכז- שמאל והמפלגה החדשה שעתידה להיפתח.

במחנה המרכז-שמאל, חפצים בכוכבים חדשים לקראת הבחירות שככל הנראה מתקרבות והולכות, עולה מועמד חדש - הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל, גדי איזנקוט, שכעת שמו הפך להיות החם במחנה המרכז-שמאל.

משה יעלון, כבר הצהיר שאיזנקוט יכנס כסגנו, יאיר לפיד דחק בו להצטרף תחתיו ב"יש עתיד" וראש הממשלה החליפי בני גנץ קפץ אחרון לעגלה ואמר ש"ישמח אם יצטרף אליו".

ההתרחשות החלה ביום חמישי בערב, כאשר דווח על "מפלגת הרמטכ"לים החדשה", כאילו היו חסרות כאלו למדינת ישראל עמוסת הגנרלים לעייפה, ועל סקרים המדברים על הצמד יעלון-איזנקוט.

בערב שבת הצהיר יושב ראש "תל"ם" יעלון כי על פי הסיכום ביניהם "איזנקוט למד מגנץ", ויכנס כסגנו ברשימה.

מקורבי הרמטכ"ל ה-21 הכחישו כל סיכום עם יעלון, וראש המפלגה הגדולה כעת בגוש, יאיר לפיד, קרא לו להצטרף אליו. הבהלה לאדם שהציבור לא מכיר את דעותיו הפוליטיות לא מובנת כל כך (הרי אם למשל הוא מאמין בנתניהו על אף כתבי האישום שלו מה הוא יתן למחנה הזה?).

אך ככה זה עובד כרגע במחנה המרכז-שמאל: בהיעדר מפלגה אחת ששולטת, ובהיעדר מפלגת "העבודה" שתחזיר את נשמתה לבוראה בתום פרק שכלל את ראשות הממשלה מספר פעמים, רק מחפשים מושיע, ולא כל כך משנה מי הוא.

המאבק הראשון של בחירות 2021 הוא בכלל מי יהיה היריב של נתניהו, ולא בטוח שעם כל כך הרבה אנשים יהיה בכלל מישהו שיגיע לקו הסיום כמוביל בלעדי.

במקביל, יש יוזמה חדשה בפוליטיקה הישראלית, מפלגת "המקצוענים" שילחמו בקורונה הבריאותית והכלכלית.

יש משפט שגור בפי כל אדם העוסק בפוליטיקה אומר כך: "בחירות הן כמו מלחמה - אתה יודע איך אתה נכנס אליהן, אבל אתה לא יודע איך אתה יוצא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכיר את המשפט הזה טוב מכולם, על אף שלא הפסיד באף מערכת בחירות מלבד זו של 1999, אבל כן נקלע למשברים פוליטיים כמו הקמת "כחול לבן" שטרפה את הקלפים טרום בחירות אפריל 2019.

למרות ש"הליכוד" צועדת בגאון בראש מפת המפלגות, עם הפרש של לפחות שבעה מנדטים מהבאה בתור, "ימינה", אזי שהעובדה שטרם הוכרזה מערכת בחירות רביעית ממש לא מבטיחה את המשך כהונת נתניהו.

אם אכן, כמו שנראה כעת, ישראל תצא לבחירות עם כ-800,000 מובטלים ומגיפה משתוללת, הציבור לא בהכרח יילך לפי איך שמכתיבים לו. בדיוק בפער הזה רוצה להיכנס מפלגת "המקצוענים", עליה דווח לראשונה אמש (שישי) בחדשות 12.

באותה מפלגה, שבאה לשנות את הדיסקט הקבוע של ימין ושמאל, רוצים להיכנס אנשים שעסקו בצורכי ציבור מהצד המקצועי ולא מהצד הפוליטי: מנכ"ל משרד הבריאות בזמן גל הקורונה הראשון, משה בר סימן טוב; מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שי באב"ד; ממונה הקורונה הקודם, מנהל בית החולים "איכילוב" הפרופסור רוני גמזו; מנכ"ל בית החולים "הדסה", הפרופסור זאב רוטשטיין; יושב ראש מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס ויושבת ראש ועדת הקורונה, יפעת שאשא ביטון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר