במהלך השבוע

עמדות לבדיקות קורונה יוצבו בתחנות ציבוריות

כדי להגדיל את היקף הנבדקים לקורונה, יוצבו השבוע עמדות דיגום בתחנות המרכזיות בתל אביב ובחיפה, והאזרחים הרבים החולפים במקום ישוכנעו להיבדק; כך מעדכן פיקוד העורף (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בפיקוד העורף מעדכנים, כי חיילים יחלו השבוע לדגום נוסעים בתחבורה הציבורית לבדיקות קורונה, כאשר עמדות ייעודיות לכך יוצבו בתחנה המרכזית תל אביב ובתחנת חוף הכרמל בחיפה, והאזרחים הרבים שחולפים במקום ישוכנעו להיבדק.

קצין בכיר שקיים היום (ראשון) תדרוך לכלי התקשורת דיווח, כי "ההתרשמות שלנו עד כה היא מאחוז נמוך יחסית של נדבקים שהתגלו, בבדיקות סקר המוניות שערכנו בשבועיים האחרונים לאלפי עובדים בחברות ביטחוניות גדולות: פחות מאחוז".

כמו כן, כבר במהלך החודש הנוכחי צפויה כמות בדיקות הקורונה לעלות מהיקף של 60-70 אלף ביום, ליכולת לדגום כ-100 אלף איש מדי יום, "זאת בעקבות מעבר לשלוש חברות דגימה שזכו במכרז ויחליפו את מד"א החל מהשבוע הבא", הסביר הקצין.

ובאשר למערך קטיעת שרשראות ההדבקה, אמר איש הפיקוד: "יש לנו כבר 3,000 חוקרים אפידמיולוגים פעילים, והדגש הוא בשיפור איכות החקירה. חלק מהנחקרים אמרו בהתחלה שהם כלל לא באו במגע עם אחרים. אבל בשבועיים האחרונים, עם שיפור החקירות, הנתון עלה מארבעה ל-11 מגעים בממוצע בקרב 40% מהנשאלים, ועוד 5-6 מגעים מקרב 40% נוספים".

"קטיעת שרשרת הדבקה יעילה לפי המחקרים ניתנת מהגעה ל-18 מגעים, וזה יעד ששמנו לעצמנו כמטרה", הוסיף הקצין, וחשף: "בנוסף, אנחנו מפתחים מודל התרעתי טכנולוגי שיזהה תחלואה מתקרבת לפי תנועות של אנשים ממקום למקום, ולפי צפיפות במקומות מסוימים. זה יהיה שובר שוויון מבחינה לאומית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר