נתניהו מבהיר

לחסן רבנים קודם? "ועדה מקצועית תחליט"

החיסונים יגיעו בקרוב לישראל, ופוליטיקאים שונים כבר מעלים דרישות את מי יש לחסן ראשון, אך ראש הממשלה הודיע כי רק חברי הועדה המקצועית יחליטו, ללא מעורבות מדינית (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבהיר הערב (ראשון) בנוגע לסדר חיסון האוכלוסייה, כי "יש ועדה מקצועית שקמה ומטפלת בנושא החיסונים ואופן חלוקתם".

"יש להרחיק את הגורמים המדיניים ממנה, כך גם נהוג בעולם, בדקנו את זה במדינות אחרות וזה מה שעושים שם. מדובר בוועדה מקצועית לחלוטין".

את הדברים אמר ראש הממשלה ברקע החיסונים המתקרבים לישראל, כאשר על פי הצפי בקרוב כבר יגיעו לישראל מיליוני מנות מהחברות המובילות.

את המצב מנצלים פוליטיקאים רבים המעלים דרישות והצעות, הגיוניות ברובן, את מי יש לחסן קודם כל ולאפשר את חזרתם לחיי שגרה.

כזכור, וכפי שנחשף ב'כיכר השבת', יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת יעקב אשר פנה בדרישה ממנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי לתת עדיפות במתן החיסונים לאנשי החינוך בדווקא: "חיסון אנשי ההוראה, בהם רבנים בישיבות ומרצים באקדמיה, יהיה בשלב הראשון של הגעת החיסונים ארצה".

הוא מסביר, כי "בשקלול הנתונים יילקח בחשבון מתן עדיפות גבוהה לחיסון בשלב הראשון של מלמדים בישיבות ומרצים באקדמיה, וכד'. שכן ע"פ רוב מדובר בעובדי הוראה בגיל מבוגר הנמצאים בקבוצת סיכון ומתוקף תפקידם נמצאים בקשר מתמיד עם אוכלוסייה צעירה, כשאין תחליף לתרומתם החינוכית במפגשים פרונטאליים עם התלמידים".

אשר רמז למנכ"ל במכתבו כי הוא מתכוון להיאבק על הנושא במסגרת תפקידו וכתב "בכוונתי לקיים דיון בוועדת החוקה חוק ומשפט על המתווה המתוכנן, ועל כן אבקש לקבל עדכון על התקדמות מתווה סדרי העדיפויות בקבלת החיסונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר