הפיילוט נכשל?

קבינט הקורונה: דרישה - לסגור את המסחר

בקבינט הקורונה המתקיים משעות אחר הצהריים ועד לשעה זו, נחשף מתי יגיעו החיסונים לישראל, הוצבה דרישה לסגור את חנויות המסחר וככה"נ השבים מחו"ל יחויבו במלונית (ארץ)

אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בקבינט הקורונה המכונס בשעה זו (ראשון), העלו נציגי משרד הבריאות דרישה לסגור את כל חנויות המסחר ברחבי הארץ, ומתריעים מפני התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה, זאת לאור העלייה בנתוני התחלואה של הימים האחרונים, ככל הנראה קבינט הקורונה לא יקבל החלטה הערב.

בתחילת קבינט הקורונה דיברו החברים בקבינט על נתוני התחלואה הגבוהים ודרשו לקבוע רף של של 2,000 נדבקים ליום - כדי להכריז על סגר.

עוד דיברו על חובת הבידוד לאלו השבים מחוץ לארץ ודרישה לחייב את החוזרים ממדינות אדומות (ואולי גם את השבים ממדינות ירוקות) לשהות במלונית קורונה לכל הפחות שבעה ימים.

לגבי חנויות המסחר, הועלתה דרישה של בכירי משרד הבריאות בגיבוי שר הבריאות אדלשטיין, להורות על סגירה, מנגד היו חברים בקבינט, שדרשו להרחיב את פיילוט 'הקניונים', על קניונים נוספים ברחבי הארץ.

לדברי שר האוצר, פיילוט הקניונים הצליח, העומסים החריגים שנרשמו בקניונים, היה בשל מבצעי ה'בלאק פריידי', שסחפו לקוחות רבים מהממוצע לקניונים.

שר הבריאות ובכירי משרדו דחו את הטענה והציגו גרף המראה שיש קשר ישיר בין פתיחת המסחר לבין העלייה התלולה בתחלואה בזמן האחרון - וגם במידה ובזמן הקרוב יהיו חיסונים, אין זו סיבה לאשר עוד פתיחת קניונים, זאת כי ייקח זמן עד שרוב תושבי ישראל - יוחסנו.

לגבי החיסונים, דנו השרים, על תוך כמה זמן יוכלו לחסן מיליון ישראליים (לטענת המשרד; תוך מספר חודשים) והאם יתקלו בהתנגדות של תושבים להתחסן - מה יעשו.

השר דרעי הוסיף בעוקצנות, כי אם יפרסמו שהחיסונים יגיעו קודם לציבור החרדי, תהיה נהירה המונית של אזרחי ישראל לקבל את החיסונים הללו.

כך או כך, לדברי שר הבריאות אדלשטיין, אנחנו קרובים מאוד לחיסון וייתכן שאף בשבועות הקרובים יתחילו בישראל לחסן את האזרחים הוותיקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר