"יש לי שושלת יוחסין"

פרץ לבית כנסת וטען להגנתו: "אני בן תורה"

אדם שפרץ לבית כנסת ולקח ממנו ספרי קודש, תועד בסרטונים ונתפס, ביקש את רחמי השופט ולשחרר אותו, בעזרת התיאור הבא: "אני ממשפחה מכובדת ובן תורה" (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אדם שנתפס היום (שני) לאחר שפרץ לבית כנסת הממוקם בבית העלמין שבהר המנוחות בירושלים, שוחרר על ידי בית המשפט, לא לפני שביקש רחמים בטענה שהוא "ממשפחה מכובדת ובן תורה".

בדיון שנערך בבית משפט השלום בירושלים, בבקשה להאריך את מעצרו בשלושה ימים, פירט נציג המשטרה את החשד: "המשיב נכנס לבית מדרש בהר המנוחות ולקח משם ספרים. הוא הודה בחקירתו, וזיהה את עצמו בסרטונים שהוצגו לו".

בחקירה במשטרה אמר עוד הפורץ, סיפר נציג המשטרה, כי הוא גר ברחוב ולכן היה צריך לברוח מהקור ולשתות משהו חם. את הספרים לדבריו הוא לקח רק לקריאה, החביא באזור בית המדרש ומוכן להחזירם.

פרקליטו, שמונה מהסנגוריה הציבורית, טען מנגד: "בית הכנסת הזה הוא מקום פתוח, שיש בו מקום גישה לכולם, ולכן החשד לעבירת ההתפרצות מוטלת בספק. בנסיבות העניין, אם יש חשד לעבירה, זה רק להסגת גבול לכל היותר".

"הספרים שנמצאים בבית הכנסת הם נחלת הכלל, והוא לא התכוון להשאירם אצלו באופן קבוע; הוא לא התכוון לגנוב אותם, ולכן החשד הינו ברמה הכי נמוכה", הוסיף עורך הדין.

במהלך הדיון פרץ העצור בצעקות: "אני רוצה חמש דקות להירגע. המוח כואב, עשו כוח פיזי. היתה לי אסטמה בתור ילד, אני אלרגי, והמסכה חונקת אותי, אז אני מוריד אותה".

"יש אנשים שיכולים להעיד על האישיות שלי", הוא הוסיף. "זרקו אותי מהישוב שלי, ומאז אני ברחוב. אני ממשפחה מכובדת, אני בן תורה ומוסיקאי, ואני חייב להמשיך את החיים שלי. יש לי שושלת יוחסין".

לאחר שהוצא מבית המשפט בשל צעקותיו, דחה השופט איתן כהן את בקשת המשטרה, ולמרות שהעצור סירב להצעה של בדיקה פסיכיאטרית, הוא הודיע: "החלטתי לשחרר אותו בתנאים של חובת התייצבות להליכי חקירה ומשפט בכל עת שיידרש, חתימה על התחייבות כספית, המצאת ערבות צד ג' והחזרת הספרים שנלקחו מבית המדרש".

"על אף שקיים חשד סביר, בין היתר בהסתמך על הודאתו של המשיב וזיהויו בסרטונים", הוסיף ונימק השופט, "המשיב ללא הרשעות קודמות, ומוכן להחזיר את הספרים שנטל - אשר לטענתו התכוון להחזירם ממילא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר