שבוע אחרי

הפריצה לשירביט: יחידת הסייבר של להב 433 חוקרת

פריצת ההאקרים לחברת הביטוח הישראלית: אחרי הגשת תלונה, החלו חוקרי יחידת הסייבר להתייחס לפרשה וגבו עדויות מבכירים בחברה שהציגו בפניהם את המסמכים (בארץ)

(צילום: Flash90)

יחידת הסייבר בלהב 433 פתחה בחקירה לאיתור האקרים שפרצו למחשבי שירביט, חבר ביטוח ישראלית, לפני כשבוע. תחילת החקירה אחרי הגשת תלונה למשטרה.

הם החלו לגבות עדויות ובינתיים כבר שוחחו עם כמה גורמים בכירים ב"שירביט" וכן אנשי המחשוב. הם הציגו התכתבויות וכן את מחשבי החברה.

בשלב הראשון ינסו בלהב 433 לזהות מהיכן הגיעה הפריצה למערכות המידע של החברה, ורק לאחר מכן ינסו להתחקות אחר החשודים.

בשלב השני ינסו החוקרים לאתר את המקום שממנו פועלים ומאיימים אותם האקרים, שרק היום הדליפו את פרטיו של ח"כ אבי דיכטר, ראש השב"כ לשעבר.

כזכור, חברי קבוצת Blackshadow דורשים מחברת הביטוח לשלם לה מיליוני דולרים בביטקוין - אחרת ימכרו את המידע שברשותם.

ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת התכנסה היום, ברקע הפריצה לשירביט, לדיון בנושא מתקפות סייבר, והגנה על פרטיות מידע בגופים אזרחיים.

עו"ד עלי קלדרון מרשות הגנת הפרטיות אמר: "החוק מקנה לרשות סמכות אכיפה, גם מנהליות וגם פליליות שבמסגרתה מחלקת האכיפה ברשות בודקת ואוכפת, במקרים חמורים שיש בהם אלמנט פלילי שבמסגרתו אנחנו בוחנים את הממצאים של אירוע פרטיות, ובמידת הצורך מחליטים על הגשת כתב אישום עם עבירות שכוללות עד חמש שנות מאסר. אנחנו עושים את זה בשיתוף הפרקליטות וגם סמכויות אכיפה מנהליות שבמסגרתה אנחנו יכולים לקבוע הפרות על הוראות החוק. אנחנו מבצעים הליכים מנהלתיים שהם יותר יעילים ומהירים ובוחנים את כל האספקטים של החוק והתקנות, ובמידת הצורך קובעים תהליך אכיפה מנהלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר