השווקים והקניונים - יישארו פתוחים

חברי קבינט הקורונה החליטו: מיום רביעי - יוטל עוצר לילי

קבינט הקורונה החליט לקבל את דעת המועצה לביטחון לאומי - לערוך סגר לילי, מיום חמישי הקרוב - למשך שלושה שבועות • למרות התנגדות משרד הבריאות, חנויות המסחר יישארו פתוחות (חדשות)

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

בתום דיון הקבינט שנערך הערב (שני), חברי הקבינט הכריעו לקבל את עמדת המועצה לביטחון לאומי ולהכריז על עוצר לילי שיימשך מיום רביעי הקרוב ועד ל-2 בינואר - כשלושה שבועות.

ההחלטה התקבלה, בתיאום של ראש הממשלה נתניהו, שר הבריאות אדלשטיין, וראש המל"ל מאיר בן שבת.

על פי התכנון, שיובא לאישור הסגר הלילי יימשך מ-18:00 או 19:00 עד ל-05:00 או 06:00 בבוקר למחרת. מגבלת מרחק תוכרז גם היא אך עוד לא הוחלט לאיזה מרחק יהיה מותר לצאת.

כאמור החל מיום רביעי יוטל סגר לילי. בזמן הסגר הלילי תיאסר פעילות מסחר ויוטלו הגבלות על תנועה בין אזורים. כלל המגבלות יובאו לממשלה לאישור, קניונים ושווקים יפתחו בהתאם לכללים שנקבעו בפיילוט, למעט באזורים אדומים..

משבים מחו"ל וממדינות אדומות בפרט יחויבו בבדיקות קורונה, כתנאי לקיום בידוד ביתי - ללא בדיקה יידרש בידוד במלונית.

נתניהו אתמול: "אנחנו בתחילת גל שלישי, החיסונים בדרך"

תתאפשר פעילות מוגבלת מוקפדת של מוזיאונים ותרבות בהתאם לסיכומים בין משרדי הבריאות והתרבות. מערכת החינוך תמשיך לפעול באזורים הירוקים והצהובים אלא אם יוטל סגר בהמשך.

התפוסה בתחבורה הציבורית תרווח ככל הנראה לחמישים אחוזים. במקביל, יתבצעו נקיטת צעדים להגברת האכיפה והחמרת הקנסות. ההגבלות לא יפגעו בזכות ההפגנה.

לפי ההצעה הסגר הלילי יימשך גם לאחר החנוכה, כלומר מיום חמישי הקרוב למשך שלושה שבועות, עד לתאריך ה-2 בינואר, מה שיכלול גם את כל החגיגות של חג המולד ושאר החגים הנוצריים.

במל"ל אף דרשו, כי הסגר הלילי - יהיה המדרגה הראשונה בתוכנית הכוללת שלהם, המדרגה השנייה תהיה כאשר יגיעו ל-3,500 חולים ביממה, אז יהיה ריסון מהודק והמדרגה השלישית תהיה במידה ויהיו 4,500 חולים חדשים - אז יהיה סגר מלא.

לעת עתה הכריעו חברי הקבינט שלא לסגור את חנויות המסחר והקניונים - שיישארו פתוחים וייבחנו שוב מחדש - במידה ורמת התחלואה בקורונה תעלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר