הטרגדיה בבית שמש

חשד לרשלנות: גופת בן ה-13 תועבר לניתוח

פרסום ראשון: בשל החשש לרשלנות, הפרקליטות דורשת לבצע נתיחה בגופת בן ה-13 שנהרג היום • בירושלים ובבית שמש מתוכננות הערב הפגנות נגד נתיחת הגופה (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מפגינים בסמוך לביתו של פרקליט מחוז י-ם, בשל החשש מהנתיחה (צילום: 'כיכר')

פרסום ראשון: הפרקליטות דורשת לנתח את גופת בן ה-13 שנהרג הצהרים (שני), לאחר שנפל מגובה עם גדר שקרסה, בחצר ישיבת 'מבקשי ברסלב' ברחוב בן איש חי בבית שמש, וזאת בשל חשש לרשלנות.

ל'כיכר השבת' נודע כי בפרקליטות דורשים להעביר את גופת הנער בן ה-13 לאבו כביר. המחלקה המשפטית של זק"א תעתור לבית המשפט, כדי למנוע את נתיחת הגופה.

מצידה של משפחת הנער, הביעו התנגדות נחרצת לניתוח הגופה, לעת עתה יש ניסיונות לנהל משא ומתן מול המשטרה והפרקליטות, באם זה לא יצלח, זק"א כאמור יעתרו לבית המשפט.

בשעה זו, כבר נערכת הפגנה מתחת לביתו של פרקליט מחוז ירושלים, בדרישה שלא יאשר את נתיחת הגופה.

הזירה, לאחר פינוי הנער (צילום: כיכר השבת)

לדברי המשטרה, מנהל המוסד החינוכי (בשנות ה-40 תושב בית שמש) בו התרחש המקרה הובא לחקירה בגין חשד לגרימת מוות ברשלנות.

כזכור, מוקדם יותר היום, דניאל מדמון ז"ל, נפל מגובה עם גדר שקרסה, בחצר ישיבת 'מבקשי ברסלב' ברחוב בן איש חי בבית שמש. האסון התרחש שבועיים בלבד לאחר שהנער שנפל חגג את בר המצווה שלו.

מאיר פרל, חובש איחוד הצלה, תיאר: "לדברי עוברי אורח, הוא נפל מגובה של כחמישה מטרים. ביצעתי בו פעולות החייאה עד שהחליפו אותי חובשים נוספים שהמשיכו בפעולות ההחייאה".

משה קרויזר ויוסי הורוביץ, מתנדבי 'צוות הצלה' שטיפלו באירוע, מוסיפים: "בהגיענו לאירוע נמצא נער כבן 13 שנפל מגובה של כ-5 מטר, ככל הנראה לאחר שנשען על גדר שקרסה יחד איתו. הנער סבל מפגיעה קשה בראשו והיה ללא דופק ונשימה".

"יחד עם צוות אט"ן של מד"א, הענקנו לו סיוע רפואי ראשוני והוא פונה להמשך טיפול בבית החולים, כשמצבו מוגדר קשה מאוד ולא יציב".

יחיאל רוזנברג, חובש אחר באיחוד הצלה שהשתתף בפעולות החייאה, דיווח: "ביצענו בו פעולות החייאה ממושכות. עקב אופי האירוע הוזעקו למקום גם צוותי חוס"ן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של הארגון".

שלומי פרץ, מתנדב זק"א שטיפל בזירה, תיאר כי "מדובר בצעיר כבן 13 שנשען על גדר ברזל שהשתחררה ממקומה, ונפל מגובה כ-5 מטר", ואברהם קאפ, מפקד זק"א בית שמש סיכם: "כואב הלב, רק לאחרונה הבחור הצעיר חגג בר מצווה".

"אנחנו מסייעים לבני המשפחה בשעתם הקשה, לאחר שהמתנדבים טיפלו בכבוד המת באיסוף הממצאים בזירה", הוסיף קאפ.

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר: "אל יחידת הטראומה פונה נער בן 13, תוך כדי פעולות החייאה, לאחר שנפל מגובה בבית שמש וסבל מפגיעת ראש קשה. מאמצי ההחייאה האינטנסיביים נמשכו גם על ידי הצוות, אך הוא נאלץ לקבוע את מותו. אנו משתתפים בצער המשפחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר