לראשונה בעולם:

מוזיאון יהדות חדשני יוקם בשנלר בצמוד לג'רוזלם אסטייטס

מוזיאון חדשני מסוגו למורשת היהדות יוקם במבנה עתיק בצמוד לג'רוזלם אסטייטס לאחר תריסר שנים בהם עמד נטוש וריק מאדם (חדשות, מקודם)

(צילום: יח"צ)

בשנה האחרונה עבר מבנה הצריח המפורסם בכניסה למתחם עבודות שימור ושיפוץ קפדניות, בדרך להפוך ל'בית קהילות ישראל' - המוזיאון הגדול בעולם למורשת ותרבות יהודית.

מבנה הצריח המפורסם בכניסה למתחם שנלר

במוזיאון, יוצגו לראווה אלפי פריטים בשיטה חדשנית וייחודית המשלבת מכשור דיגיטלי מתקדם וטכנולוגיות מחשב כמו מציאות רבודה, במטרה לשדרג את חווית הביקור ולהתאים אותה גם עבור בני הדור הצעיר.

מכון "קהילות ישראל" האמון על הפרויקט שם לו למטרה להחיות אירועים היסטוריים ולהציגם ע"י אמצעים דיגיטליים חדשניים אשר יתאימו גם לצעירי הדור הבא הכמהים לידע, ולחברם למסורת ישראל סבא.

מזה 50 שנה אוצר מכון "קהילות ישראל" אוסף מונומנטלי שהפך לארכיון הפרטי הגדול ביותר של כתבי יד, מכתבים, ספרים, שירים וסיפורים יהודיים מקוריים המנציחים רעיונות וערכי ליבה אשר הביאו יהודים לכל מקום בעולם והפכו ברבות השנים לנכסי צאן ברזל תרבותיים.

המטרה להחיות אירועים היסטוריים ולהציגם ע"י אמצעים דיגיטליים חדשניים

קפסולת זמן היסטורית

מתחם שנלר שימש כבית יתומים שפעל בירושלים משנת 1861 עד מלחמת העולם השנייה. המקום נחשב לאחד האתרים ההיסטוריים החשובים והיפים בירושלים. בשנים שלאחר המלחמה שימש המתחם השוכן ברחוב מלכי ישראל בירושלים כמחנה של הצבא הבריטי, ולאחר מכן עבר לידי ההגנה ובהמשך לצה"ל, עד אשר בסוף 2008 חדל מפעילות ונסגר.

בשנה האחרונה עברו חלק משרשרת המבנים ההיסטוריים עבודות שיפוץ ושימור קפדניות המשחזרות את הארכיטקטורה הנדירה, זאת כחלק מעבודות השימור על כל האלמנטים ההיסטוריים במתחם שנלר המיועדות לשמר את אופיו הייחודי.

כיום, הפך מתחם שנלר לשכונת יוקרה במרכזה ניצב הפרויקט הנחשק בעולם החרדי - 'ג'רוזלם אסטייטס' אשר גם הוא נוצר בהשראת האווירה הקדומה האופפת את המקום, פרי יצירתם של טובי המוחות בתחום העיצוב והאדריכלות, מלאכת מחשבת של אסטרטגיה תכנונית מהמעלה הראשונה וביצוע מוקפד מתוך מטרה לשמר את תחושת האותנטיות, ליצוק תוכן חדש למקום ולהמשיך לספר את סיפורו ההיסטורי הייחודי של מתחם שנלר.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר