הח"כים סיירו. צפו

ועדת הקורונה בחנה בנתב"ג את קיצור ימי הבידוד

במטרה לבחון קיצור את ימי הבידוד, ערכו חברי ועדת הקורונה של הכנסת סיור במעבדת בנתב"ג. יו"ר הוועדה שאשא ביטון הציעה לבדוק אפשרות ל-2 בדיקות שליליות לנוחתים (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
מהסיור, היום (צילום: דוברות הכנסת)

במטרה לבחון קיצור את ימי הבידוד, חברי ועדת הקורונה ערכו היום (שלישי) סיור במעבדת הקורונה בנתב"ג, וקיבלו תדרוך על ההליכים אותם עוברים הנוסעים - הנכנסים והיוצאים בשערי ישראל.

יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון, אמרה במהלך הסיור כי "חייבים למצוא דרך אחרת, שבה ננהל את המשבר נכון. דרך שבה נלקחים בחשבון כל ההשלכות הבריאותיות, הנפשיות והכלכליות".

שאשא-ביטון הציעה לבדוק הליך עריכת שתי בדיקות שליליות לנכנסים לארץ, הראשונה עם הכניסה והשנייה כעבור 7-5 ימים, וכך לקצר את ימי הבידוד.

במידה ויבצעו את ההליך שהציעה - יתאפשר לפתוח את השמים ולעודד את הציבור להיבדק. נמל התעופה ערוך לקליטת נוסעים רבים, תוך עריכת בדיקות רבות, ותוך הקפדה על ההגבלות.

אמנון שמואלי, מנהל ביקורת הגבולות ברשות האוכלוסין, הזהיר כי כיום אין דרך לאכוף בידוד לנכנסים לארץ, ואפילו למי שמודיע מראש כי איננו מתכוון להיכנס לבידוד.

עו"ד שושי איזנברג-הרץ, נציגת משרד הבריאות בנמל התעופה, סיפרה על דיונים במשרדה לקיצור ימי הבידוד ל-10 ימים בלבד, ואילו עו"ד דוד שפרכר, שהכין מתווה לחידוש התעופה, טען כי הגורמים הבכירים במשרד הבריאות מתנגדים לבדיקתו או יישומו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר