חנוכה באווירת קורונה

חסידי גור יצפו במסכים, באדמו"ר שידליק בביתו

האדמו"ר מגור לא ידליק השנה את נרות החנוכה בבית המדרש, במעמד ההמוני כבכל שנה עם אלפי החסידים; אלו יצפו בו מדליק בביתו, בגלל המגבלות של נגיף הקורונה (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מגור ב'הדלקה'. ארכיון (צילום: א בליק)

לקראת ימי החנוכה, הנחגג תמיד בחסידות גור במעמד הדלקת נרות של האדמו"ר בהשתתפות אלפים רבים, השנה הוחלט על סדר שונה לחלוטין, בעקבות הגבלות הקורונה.

בהודעה מיוחדת ששיגר הרב איצ'ה מאיר טאומן, מבאי ביתו וממקורביו של הרבי, לכלל החסידים, נאמר: "בסייעתא דשמיא יוכל כל אחד מהחסידים לעבור לפני נרות החנוכה פעמיים בלבד במשך כל החג, ולא יותר".

באשר לאופי המעמד עצמו, פירט טאומן כי בכל המקומות שבאגף החדש והישן בבית המדרש המרכזי בירושלים, וכן בשטח הפתוח הסמוך לו, יוכלו החסידים לעמוד ולצפות במסכים, בהם ייראה האדמו"ר - שידליק השנה בביתו, ולא בבית המדרש כבכל שנה.

עוד נמסר בהודעה, כי הוכנו בקומה התחתונה של בניין בית המדרש מקומות מיוחדים לחסידים המבוגרים, שמעל גיל 60, וכי "אין צורך להגיע מוקדם, משום שיש מספיק מקום לכל אחד ואחד".

בנוגע ל'אדורך גיין' (התור להתברך מפי האדמו"ר), התבקשו החסידים לא להידחף ולהצטופף, אלא לשמור על ההנחיה של שמירת מרחק האחד מהשני, כמובן תוך עטיית מסכה על הפנים.

מתברכים מהאדמו"ר בהדלקה, בשנה שעברה (ללא קרדיט)

הרב טאומן הוסיף, כי בימי החנוכה לא יתקיימו השנה תפילות מנחה ומעריב עם קהל החסידים, וכי התפילה עם הרבי תתאפשר אך ורק ב'שחרית', ובאמצעות עריכת הגרלה בלבד עבור מספר מצומצם של חסידים.

כך גם באשר לתפילות ב'שבת חנוכה', הנערכות בדרך כלל בהשתתפות המוני החסידים, הפעם הן יתקיימו אך ורק עבור אלו המתגוררים בירושלים, באמצעות הגרלה מיוחדת, כאשר גם הזוכים לא יעברו לפני הרבי כלל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר