בקו המהיר לבירה

תיעוד: הרכבות החשמליות החדשות בנסיעה ראשונה

שלל מערכות שנקבעו ברכבות החשמליות החדישות, שעשו את נסיעתן הראשונה בדרך לי-ם, ישדרגו את חווית הנסיעה, את התחזוקה ואת הבטיחות • תיעוד מנסיעת המבחן (תחבורה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילומים: CLOUDVIEW / שבתאי טל)

רכבת ישראל החלה היום (שני) את שלב נסיעות ההרצה והניסוי של ה'קרונועים' החשמליים החדשים, על תוואי הקו המהיר לירושלים.

מדובר בשלב נוסף ומשמעותי בתהליך החלפת צי הרכבות המיושן המונע בדיזל, לרכבות חשמליות חדישות וירוקות מתוצרת סימנס DDEMU, שישפרו את השירות לנוסעים שיצמצמו את עלויות התחזוקה ואת זיהום האוויר.

במסגרת נסיעות ההרצה, שימשיכו בחודשים הקרובים, נבדקים מכלולים שונים ברכבת, בהם ה'פנטוגרף', ממנו מוזרם החשמל מרשת החשמל העילית לרכבת, ומערכות האיתות, ההאצה והבלימה. זאת לקראת הכנסתם לשירות הצפויה במהלך שנת 2021.

כל רכבת שכזו, שצפויה להיכנס לשירות פעיל במהלך שנת 2021, תורכב מ-4 עד 14 קרונות בהנעה עצמית חשמלית, ללא צורך בקטר. מוטיב נוסף המאפיין אותן, זו הגעה בתצורה של שישיית קרונות או רביעיית קרונות, כאשר ניתן לשלב בין התצורות השונות בכמה צורות.

יצוין, כי לקרונועים החשמליים הספק של עד 8,046 כוחות סוס (6,000 קילוואט), ומשולבות בהם מערכות טכנולוגיות מתקדמות, שאמורות לאפשר שירות משודרג לנוסעים, לצד בטיחות מתקדמת.

כך, לדוגמה, ברכבות החשמליות ישנם את השדרוגים הבאים: מערכת אוטומטית המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת, מערכת דיאגנוסטיקה חכמה המנטרת את מצב התחזוקה של הרכבת ומאפשרת גילוי ותיקון תקלות בזמן אמת ומערכת מידע חכמה לנוסע, המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ול-GPS, ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר