יהיה או לא יהיה?

המשנה ליועמ"ש: סגר לילי בעייתי משפטית

בקבינט הקורונה הוחלט על הטלת סגר לילי בימי החנוכה, אלא שמתברר כי לאור עמדת בכירי משרד הבריאות כי סגר לילי אינו יעיל, מבחינה משפטית יהיה בעייה להטיל סגר שכזה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

ההתנהלות החלמאית בהתמודדות מול נגיף הקורונה מגיעה לשיאים חדשים: כעת מתברר, כי ייתכן ולא יהיה ניתן להטיל את הסגר הלילי עליו הוחלט בישיבת קבינט הקורונה לאור עמדת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי בעקבות עמדות בכירי משרד הבריאות שמתנגדים למהלך.

על פי עמדתו של נזרי, במידה ותהיה פניה לבג"ץ כנגד הסגר ונזקיו הכלכליים לא יהיה ניתן להגן עליו, לאור העובדה שגם המומחים סבורים שאין לו השפעה ישירה על נתוני התחלואה.

על פי המומחים, הטלת סגר כזה רק תגדיל את ההתקהלות במשך היום בקניונים שבינתיים יוותרו פתוחים כך שלמעשה הוא לא יועיל מאומה בצמצום החשיפה האזרחים.

מי שתמך בהחלטה על העוצר הלילי הם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ והמל"ל. מנגד מתנגדים להצעה בכירי משרד הבריאות, הפרויקטורים גמזו ואש וראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, שמודים שסגר לילי אינו אפקטיבי. רק שלשום אמר שר הבריאות, יולי אדלשטיין, כי "לא ידועה השפעתו של העוצר הלילי".

ההערכה היא שעמדתו של משרד המשפטים בנושא תקשה על אישור הסגר בוועדת החוקה של הכנסת, כשהסיכוי שמשרד הבריאות ישנה את ההערכתו בנושא נמוכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר