"לשתף פעולה"

השר בני גנץ ביקר באילת והזהיר מ'סגר שלישי'

שר הביטחון בני גנץ ביקר היום בעיר אילת, ואמר כי ימשיך לשמור על מתווה "האיים הירוקים", אך הזהיר כי "רק אם נשתף פעולה נוכל לעבור את הגל הנוכחי. אם לא - נגיע לסגר שלישי" (חדשות)

(צילום תמונה: אריאל חרמוני / משרד הביטחון; צילום וידאו: טל עוז / משרד הביטחון)

שר הביטחון, בני גנץ, ביקר היום (שלישי) במרחב העיר אילת ובעיר אילת עצמה ביחד עם שרת התיירות וחברת הקבינט המדיני-ביטחוני אורית פרקש הכהן, סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, ומפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי.

שר הביטחון סייר תחילה באוגדה 80, שם קיבל סקירה על האתגרים המבצעים וההגנה על גבול הירדן, עמד על האיומים והמענה בגבול סיני ונפגש עם מפקד האוגדה תא"ל גור שרייבמן.

לאחר מכן המשיך גנץ עם השרה פרקש הכהן וסגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, לביקור בבסיס חיל הים (זי"ס) הממוקם בסמוך לעיר אילת. מפקד זי"ס, סא"ל תמיר שמש, הציג את תפיסת הביטחון השוטף ועיקרי הפעילות המבצעית של זרוע הים באילת. לביקור הצטרף ראש עיריית אילת, מאיר יצחק-הלוי, עמו דנו בהוצאה לפועל של פינוי חלק מהבסיס לטובת בינוי.

(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)

בסיום הביקור הצבאי קיימו השר גנץ והשרה פרקש הכהן פגישה משותפת עם ראש עיריית אילת יצחק-הלוי, ולאחריה הגיעו לבניין העירייה, שם עמדו על התמודדות העיר עם השלכות נגיף הקורונה, על תרומתו של מתווה "איים ירוקים" ושוחחו עם נציגי פקע"ר ובראשם מפקד נפת אילת של פיקוד העורף, אל"מ שמוליק יחזקאל, וגורמי העירייה האמונים על הטיפול בקטיעת שרשרת ההדבקה בעיר.

השרים גנץ ופרקש-הכהן וראש עיריית אילת, נפגשו במלון דן עם יו"ר התאחדות המלונות אילת, מנהל אזור אילת של מלונות דן ומנכ"ל דן אילת ליאור מוצ'ניק, עם מנכ"ל התאחדות המלונות אילת שבתאי שי, ועם מנכ"לי בתי מלון נוספים בעיר.

בסיום הביקור אמר השר גנץ: "אני מסיים עכשיו סיור בגזרת אילת, ראינו את המרחבים המבצעיים והפעילות הביטחונית בים, באוויר וביבשה, מסביב לאילת ובכל המרחב. מערכת הביטחון באמצעות צה"ל פועלת לאורך הקווים ומעבר לקווים ככל שנדרש, בשביל להבטיח את ביטחון הדרך לאילת ואת ביטחונה של אילת בצורה הראויה ביותר.

"אנחנו נקדם גם את התוכניות שלנו לפנות חלק מבסיס חיל הים באילת על מנת לאפשר את המשך ההתפתחות של העיר, בתיאום כמובן עם מנהל מקרקעי ישראל ועם ראש העיר אילת. אני מקווה שהפרויקט הזה ייצא לדרך, בעיניי זה מאוד חשוב".

גנץ הוסיף: "טוב לראות את הנושא של ה"איים הירוקים" שהובא על ידי השרה אורית פרקש הכהן, ומאפשר לעיר כמו אילת, שהיא עיר בניהול בריאותי מאוד גבוה, לפתוח את עצמה בצורה מבוקרת לתיירות שנכנסת באופן שמאפשר גם אורך נשימה כלכלי לעיר הזאת ולאזרחי ישראל.

הביקור באילת (צילום וידאו: טל עוז / משרד הביטחון)

"נקבל היום בממשלה החלטות מאוד חשובות, שבאות בסופו של דבר לאזן בין הצורך והרצון להוריד את היקפי התחלואה מצד אחד, ולתת אורך נשימה כלכלי מצד שני, זה הרעיון של הסגר הלילי, זה הרעיון של פתיחת המסחר בצורה מבוקרת ותחת הנחיות מאוד מדויקות. אני מקווה שנוכל לעבור את זה בשלום לטובתה של מדינת ישראל. אם נשתף פעולה כולנו – נוכל לעבור בבטחה את הגלים שבתוכם אנחנו נמצאים. אם לא נשתף פעולה - נגיע בסופו של דבר לסגר שלישי".

שרת התיירות אורית פרקש הכהן: "אני שמחה להיות כאן בעיר אילת יותר משבועיים אחרי פתיחת מתווה "איים ירוקים", המנגנון הזה עובד, הצגתי את התוצאות שלו אתמול בקבינט הקורונה שבו אנחנו רואים גם שאילת הפכה לשיאנית הבדיקות בארץ, ולמרות הגדלת הבדיקות התחלואה היא מהנמוכות בישראל. ההוכחה של המנגנון הזה מראה בעצם שיש מקום לאפשר כלכלה וחיים לצד הקורונה".

ראש העיר אילת, מאיר יצחק-הלוי סיפר כי הציג בפני השרים שני אתגרים מרכזיים: "האתגר הראשון במסגרת תכנית פינוי חופים ותעלות - לראות איך מכנסים את בסיס חיל הים ומאפשרים לנו להתפתח. אני חייב להגיד שקיבלנו משר הביטחון אוזן קשובה ואוהדת לעניין ואני מקווה מאוד שהנושא הזה יתקדם. האתגר השני הוא נושא התמודדות העיר אילת עם נגיף הקורונה שאין ספק שאילת מהווה דוגמה ומופת לאיך צריך להתנהל בעת הזו, מה שמביא אותנו בעצם לאותו אי ירוק שיודע לעבוד נכון".

(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)
(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)
(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)
(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)
(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)
(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)
(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)
(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר