עוד 12 יום

משרד הבריאות לקופות החולים: היעד לחיסוני קורונה - 20 בדצמבר

חיסוני הקורונה הראשונים צפויים להגיע לישראל כבר ביום חמישי הקרוב, ובמשרד הבריאות הורו היום לנציגי קופות החולים להערך לתחילת הענקת החיסונים לאוכלוסייה (בארץ)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הודיע הערב (שלישי) למנכ"לי קופות החולים, כי מבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה יחל מהתאריך 20 בדצמבר.

בקופות החולים כבר החלו בהיערכות למבצע החיסונים, במסגרתה יחסנו מידי יום 80 אלף בני אדם. החיסונים הראשונים של חברת פייזר יגיעו לישראל כבר ביום חמישי הקרוב.

יצוין כי כי משרד הבריאות עדיין עובד על רשימת התעדוף עבור מקבלי החיסונים, ועדיין לא החליט מי יהיו הראשונים לקבל את החיסונים.

חזי לוי אמר הערב בשיחה עם קופות החולים כי כבר בימים הקרובים יקבלו את ההחלטה הסופית. החיסונים, ככל הנראה, ייתנו בבתי החולים הגדולים בישראל.

קיימת התלבטות נוספת: האם להקים מתחמים מרכזיים בהם יחסנו את כולם, או שמא כל קופת חולים תקים מוקדים ייעודיים ללקוחותיה.

כבר ביום חמישי הקרוב, צפוי ה-FDA (מנהל התרופות האמריקני) לקיים דיון האם לאשר את השימוש בחיסונים של חברת פייזר. מדובר באישור חירום בלבד ולא באישור קבוע.

מסמכים שפורסמו היום על ידי ה-FDA אישרו כי החיסון של פייזר ו- BioNTech יעיל מאוד בהגנה נגד נגיף הקורונה, ולפי בכירים ב-FDA (מנהל התרופות האמריקני), נתוני החיסון מעידים על יעילות גם לאחר קבלת המנה הראשונה וגם עבור מחלימים.

מתוך המידע המפורט שפייזר הגישה ל-FDA עולה כי שישה משתתפים בניסוי מתו - שניים שקיבלו את החיסון וארבעה מקבוצת הפלצבו (תרופת דמה).

אחד המשתתפים שמת סבל ממחלת רקע - טרשת עורקים - ומעודף משקל, והוא מת שלושה ימים לאחר קבלת מנת החיסון הראשונה.

עוד נכתב כי לא נמצאו בעיות בטיחותיות שצריכות למנוע את פרסום אישור שימוש החירום בחיסון, וכי הוא נמצא יעיל בקרב 94% מבני 55 ומעלה שהשתתפו בשלב השלישי בניסוי.

מהנתונים עולה עוד כי גם נתוני התחלואה מתיישרים בקרב מקבלי החיסונים, גם אחרי קבלת המנה הראשונה, כך שהיא יעילה ומתחילה להשפיע מיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר